Gefeliciteerd met dit geweldig horloge.
Heb zelf ook enige tijd mogen genieten van het bezit ervan.
Veel plezier ermee maar dat zal wel lukken denk ik! ![]()
Mooi hoor, gefeliciteerd!
Maar waarom geen tweedehands Glassbox opgesnord joh? Ik had half verwacht een Glassbox NA te lezen, dus ik was verrast. Dat maakt het geen minder coole reverse Panda. ![]()
Thanks, Chris! En ja, goede vraag. Het blijft natuurlijk, zeker ook voor mij, een emotiegedreven hobby, met soms wat (semi-)verstandelijke overwegingen. Heel lang ben ik helemaal gefocust geweest op de glassboxserie. Maar, ik heb natuurlijk al een 39mm driewijzer Carrera. Dus daar zou sowieso wat overlap zijn én meer recent ben ik -weet ook niet precies waarom- erg geïnteresseer geraakt in Autavia’s. Ik dacht eerst dat ik een vintage exemplaar wilde. Maar toen kwam ik deze CBE2110 op het spoor, die voor mij toch wel belangrijke voordelen heeft van lekker zorgeloos en robuust. Op ongeveer dat moment kwam ik er eentje bij Juweelwinkel tegen; een superstrakke, met garantie, voor een prima prijs. En toen vielen voor mij opeens de puzzelstukjes op hun plaats. Tja, beter kan ik het niet uitleggen.
Het kan soms even anders lopen dan je denkt. Maar ik ben er erg happy mee!
![]()
Proficiat met deze aanwinst! Blijft een prachtig horloge, ondanks dat ik ‘m aan de forse kant vond.
Mijn ex:
Die van ons behoren nog tot de eerste batch. Bij de update hebben ze de subdial op 3 uur een andere (logischere) indeling gegeven.
Cool @TagEd ![]()
Je had 'm al gedeeld in het https://www.horlogeforum.nl/t/tag-heuer-only-deel-2/ topic maar je NA topic is leuk leesvoer.
Haa mooie vent, Lekker van genieten! ![]()
Van harte met de aanwinst!
Geniet van deze toevoeging.
Dank je wel, man! En nee, dit horloge zal nooit kunnen doorgaan voor een subtiele dresswatch. ![]()
Hoort ook wel een beetje bij het model: een robuuste toolwatch. ![]()
Hey, dat is een interessant stukje trivia, voor nerds, zoals ik.
Wist ik niet. Heb het even in AI gegooid en dit komt eruit.
Ja, de TAG Heuer Autavia (CBE2110) heeft tijdens zijn productieperiode een wijziging ondergaan in het ontwerp van de rechter subwijzerplaat (de 30-minuten chronograafteller).
Details van de Wijziging
Vroege productiemodellen: De allereerste CBE2110-modellen die op de markt kwamen, hadden markeringen voor elke 2,5 minuut op de 30-minuten subwijzerplaat. Dit was een ontwerpkeuze die deels gebaseerd was op een vroege ontwerpkeuze voor het horloge.
Latere productiemodellen: Later in de productiecyclus werd dit aangepast naar de meer standaard configuratie met markeringen voor elke minuut.
Deze verandering werd doorgevoerd om het ontwerp in lijn te brengen met de “Jo Siffert” limited edition (CBE2114) en werd vervolgens de standaard voor alle volgende Autavia-modellen in die serie. Beide versies zijn originele fabrieksuitvoeringen, hoewel de eerdere versie met de 2,5-minuutmarkeringen zeldzamer is omdat deze minder lang is geproduceerd.
Volgens ditzelfde AI is het verschil lastig te zien en dat kan ik alleen maar beamen. Met een snelle Google search, op afbeeldingen, zie ik vooral heel veel dezelfde horloges.
Maar goed, zal wel aan mijn 50+ zicht liggen. ![]()
Dank jullie wel, mannen!
![]()