NA: Heuer CS3111: wauw, wauw, wauw

Dag mensen,

Eergisteren hier op het forum info gevraagd over de CS3111. Daarmee zette ik het aankoopproces blijkbaar hard in werking want ik heb dezelfde nacht nog een exemplaar aangeschaft. Ik was de afgelopen maanden steeds meer gefascineerd geraakt door dit horloge en ik kom me niet meer inhouden. Een behoorlijke gok genomen, want aangeschaft via Catawiki en uit Turkije. Zojuist arriveerde de Heuer en hij overtref werkelijk alle verwachtingen. Het is een prachtig exemplaar. Voor zover ik kan zien ongepolijst en in mooie (uiteraard gedragen) staat. De zorgen die ik naar aanleiding van de foto’s van de klant had zijn helemaal weggenomen. De oneffenheden waren bruinige aanslag met name bij de aansluiting van het glas bij de kast. Ik heb inmiddels het ergste met een tandenstoker en een wattenstaafje weggehaald.

Korte intro: dit is de re edition uit de jaren 90 van de originele Carrera uit 1964 van Heuer. Hij komt bijna exact overeen met het origineel en is uiteraard door Heuer zelf vervaardigd. Het schijnt een gewild item te zijn. Deels omdat het origineel tamelijk onbetaalbaar is. Verzamelaars storten zich dus tegenwoordig ook op deze re edition.

Ik noem mezelf geen verzamelaar maar ben gewoon van plan om het horloge te dragen. Het is klein van formaat (ca 36mm) dus het was even de vraag of dat zou bevallen. Dat doet het en man, man, man wat is het een fenomenaal horloge. Prachtig ontwerp, mooie en in goede staat verkerende wijzerplaat, scherpe kast, met uiteraard haarlijntjes maar in erg goede staat en prima werkende chrono. Het eerste uur dat ik om de pols heb loopt ie in ieder geval exact op tijd. Het plexiglas heeft ook wat haarlijntjes waardoor de wijzerplaat ook iets troebeler of minder strak is. Als ik ergens over moet zeuren dan is het het vuil rondom glas en in de scherpe hoekjes. En uiteraard de oerlelijke strap. Ik heb al een origineel nieuwe strap besteld.

Ik hoor graag wat jullie er van vinden! Ook als je zaken er niet goed uit vindt zien of dingen niet op orde zijn hoor ik het graag.

Vraag: hoe kan ik dit horloge nu het beste schoonmaken? Met name in de ruimte tussen glas en kast?

Hieronder de foto’s!

125 likes

Prachtig :heart_eyes:
schoonmaken doe ik meestal met een (soms licht vochtig) doekje. Tussen het glas en de kast is inderdaad lastig, soms doe ik dit met tandenstokers (bij veel vuil) of ik probeer er toch een doekje tussen te krijgen. Neem i.i.g. rustig de tijd er voor

1 like

Nice! :heart_eyes:

MOOI!!!

Schitterende Heuer! :ok_hand:

Ik vind hem heel erg mooi! Van harte gefeliciteerd met deze beauty! :+1::slightly_smiling_face:

Prachtige NA! Hier ga je veel plezier van hebben.
Ben benieuwd naar de nieuwe band!

Érrug fraai. Veel draagplezier!! :ok_hand:

Heel mooi! Schoonmaken? Tja: voorzichtig en met beleid.
Maar wat een mooi ding! :ok_hand:

Mooi hoor! :heart_eyes:

Wat een super horloge! Heerlijke clean ontwerp en mooi bescheiden formaat. Materialistisch als ik ben is m’n eerste reactie: Die wil ik ook!

Veel draagplezier!

ook ik heb al vele horloges van catawiki aan gekocht :ok_hand:
niet altijd tevreden maar toch voor 90% :ok_hand:
reeds een :thinking: twintig tal horloges aangekocht waarvan er een tweetal een “kat in een zak” bleek te zijn :expressionless:
maar die van jouw ziet er fantastisch uit :star_struck:
geniet ervan :+1:

Een fantastisch design, bewezen handwind uurwerk (Lemania 1873) en in mijn optiek goede value for money. Gefeliciteerd met een prachtige aanwinst! Ik heb zelf ook lang overwogen om dit model aan te schaffen maar uiteindelijk afgezien vanwege de 36mm kast.

Aangezien je het horloge dagelijks wilt gaan dragen en gezien de leeftijd van het horloge zou het mijn voorkeur zijn om het horloge een servicebeurt te geven. Dit gaat je ca 200-250 euro kosten. Dan weet je zeker dat het uurwerk er weer jaren tegenaan kan en is het horloge ook compleet gereinigd.

1 like

Dank je! Dan komt natuurlijk de standaardvraag…: heb je ervaring met een goeie? Ik weet overigens dat er een aparte topic is waarin een en ander is verzameld. Ben vooral benieuwd wie echt in staat is om dit horloge voor die prijs ook goed te service. Daar heb ik gewoon weinig ervaring mee…

Nope, dit is een (oude) chronograaf, reken op 350-450 euro…

Gaaf horloge. Erg mooi en door de verhoudingen qua design een klassieker.

Enige tijd geleden een exemplaar gezien met een custom caseback… ook de moeite waard als je er nog een kan vinden.

12 likes

Gaaf horloge !
Gefeliciteerd

:ok_hand: fraai! Wel jammer dat ze zo’n fraai uurwerk achter een dicht deksel verbergen.

Geweldig horloge! Veel plezier ermee👌🏼

Je hebt gelijk @The_Don. Zat even met de bon van een andere servicebeurt in m’n hoofd.

1 like