Tweede aanwinst binnen een week. Beetje onverwacht, maar dat zijn meestal de leukste aanwinsten. Een quartz chrono van Heuer, jaren tachtig. In een goede staat met originele band. Moet het plexieglaasje even poetsen maar ziet er verder goed uit. Zeker voor een PVD. Vrij zelfzaam model volgens mij. Ik kan er igg weinig info over vinden. Hier alvast wat foto’s. Quick & Dirty, kon niet wachten tot morgen ;-). Fijne avond!
Leuk! Heb toevallig ook net een pvd quartz chrono gekocht.
Heel mooi! Eentje om te onthouden!
Mijn beste,
Een frappante aanwinst!!
Gaaf, die wijzerplaat!!
Dit horloge “zijnde” een meet-instrument.
En voor straks: “Buona Notte” en morgen gezond weer op!!
Orologio Signaturis Temporis.
Dank voor de mooie woorden
Gaaf ding!Zat er nog een batterij in?
Mooie aanwinst, gefeliciteerd
Heel cool ding! Zit er nu een vergrootglas (datum) op dial?
Die is wel extreem gaaf ja, wat is het caliber?
Het is volgens mij een combi quartz/ mechanisch. Dubois met een Eta quartz uurwerk daaronder. Weet nog niet welk caliber precies
Het vergrootglaasje zit in de kast. Het is een samengesteld uurwerk. Quartz Eta voor de tijd en datum met daarop een mechanisch chrono module. Vandaar dat de datum zo verzonken is.
Leuk ding. Gezien het loepje denk ik dat er een LWO 283 in zit.
EDIT: sorry, zie nu dat het quartz is.
Mooi horloge, nog niet eerder gezien en ondertussen ook benieuwd naar het uurwerkje. Ga je hem zelf openmaken?
Het is een interessante horloge, en volgens mij zou het deze kunnen zijn uit 1983
Groeten Iwan
http://onthedash.com/Guide/_Catalogs/1983_Chronograph_Catalog/?show=83TFAD4A.jpg
Erg mooi design.
Hoewel PVD mij wel aanspreekt, lijkt het mij moeilijk/onmogelijk om krasjes en andere beschadigingen weg te krijgen?
Wegpoetsen is idd niet mogelijk met pvd. Alleen opnieuw coaten.
Thanks Iwan !
Hij gaat er alleen maar extra cooler uit zien