Voor wie meer over de “Reference 12” wil weten vind hier een uitgebreid verslag:
Vorig weekend zag ik ineens mijn nieuwe aanwinst voorbijkomen op de baai. Een Heuer reference 12 met een afwijkende plaat. Een soort “Orange Boy” versie met Big Heuer Shield op de dial. Ik vond hem zo gaaf die moest ik hebben. Vol spanning de veiling afgewacht waar in de laatste seconden de prijs nog flink omhoogknalde maar gelukkig viel de schade nog mee.
Na 3 dagen stond het pakje netjes achter de kliko gedeponeerd door DHL. Aldus het briefje van DHL. Maar niets achter de kliko😰.
Bleek dat de buren het binnen hadden gepakt uit voorzorg😅
Toen kon het uitpakken beginnen en man wat ben ik blij met dit klokje. Nog mooier dan ik had gehoopt en de Corrigia rally band die er op zat maakt het plaatje echt compleet.
Ik had alles rondom de reference 12 al gelezen en juist doordat deze betrekkelijk onbekend is en de prijzen in verhouding met andere Heuers meevallen wist ik dat dit model er ooit moest komen. Maar doordat hij vrij zeldzaam is zou ik vast even geduld moeten opbrengen. En die is nu beloond.
Alleen deze wijzerplaat met oranje accenten had ik nog nooit gezien.
Ik had al gelezen dat er verschillende varianten zijn zoals de “Small Shield”
Foto komt van On the Dash:
De “Big Shield”
Uit het artikel van Heuerville
En de “Big Shield” met Oranje sub wijzers van Gosz:
Maar deze “Orange Boy” had ik nog niet gezien en begon toch licht te twijfelen. Tot ik op Instagram er uiteindelijk nog een vond in het bezit van Chronyves79 en alle twijfel weg viel.
Hij is dus helemaal in orde.
Deze zeldzame jongen is een blijver.
Leuk detail, aan de binnenzijde van de deksel staat ITIKA Watch Swiss
Er is mij weinig bekend over ITIKA maar wel dat ze waarschijnlijk productie capaciteit met Heuer deeden in die laatste jaren. Zo zijn enkele bekendere modellen van Heuer ook als ITIKA op de markt gebracht.
De Heuer Big Shield uit het Heuerville artikel is ook ITIKA gesigneerd.