Vandaag is mijn Heuer triple calendar moonphase binnengekomen met (als het goed is) een valjoux 90 hartje.
Na het opwinden begon het horloge direct te lopen, op de foto’s zien jullie kleine drukknoppen die ik met een punaise voorzichtig heb ingedrukt om de dag maand en datum in te stellen, de maand (links boven) ging soepel maar bij de dag ging het mis… Dag versprong half en maand moest verder bijgesteld worden. Tot overmaat van ramp gaat het kleine knopje naar binnen en komt er niet meer uit … Ik kan nu dus niks instellen, wie heeft er raad en advies ?
Don’t want to p.ss on your parade maar kan hij nog retour? Plaat is opnieuw opgemaakt en uurwerk lijkt ook niet te kloppen. Vergelijk en zoek de verschillen:
Goedemorgen Mark,
Bedankt voor je reactie, ik heb de plaatjes naast elkaar gelegd en zie zelf alleen verschillen in de inscripties nu weet ik dat Heuers uit de jaren 50 nogal afwijkend waren en de richtlijnen niet zoals nu. Het liefst hoor ik dat natuurlijk alles klopt maar dat zou erg naïef zijn! Het horloge zou uit de periode 40-50 moeten komen, is het heel erg als een wijzerplaat opnieuw is opgemaakt ? Zie namelijk wel vaker topics voorbij komen waarbij de wijzerplaat opnieuw is opgemaakt. Het horloge komt uit Amerika, dit betekend dat ik 55 euro aan verzendkosten + 40 euro aan inklaringskosten kwijt was. Als ik het horloge terugstuur ben ik deze kosten waarschijnlijk kwijt ?+ het retour verzenden wat er nog bij komt (ebay) Zijn er meer personen die Mark zijn bevindingen kunnen bevestigen en mij kunnen adviseren ?
Inscripties van Heuer uit deze periode horen gewoon strak te zijn en lijken op de onderste door mij geposte foto . Redial is niet erg maar scheelt enorm in waarde. Het is het makkelijkste te zijn aan de U die rond is (in het logo).
Ouch Mark dure les dit! Overduidelijk dat de U inderdaad afwijkt, wat erg dat me dit nu pas opvalt soms maakt liefde dus echt blind… Ik vrees dat ik mijn verlies ga pakken (€ 150,00) en het horloge ga retourneren naar de beerput waar hij vandaan kwam.
Verzenden kost m.i. stukje minder en inklaring (je bedoelt invoerheffing) krijg je terug als retour denk ik. Stond in de advertentie niet dat hij opnieuw opgemaakt is? En als je met paypal hebt betaald bestaat de kans dat zij retour zenden betalen
Heb inderdaad met Paypal betaald, er stond inderdaad niks over een redial ook niet dat het uurwerk niet zou kloppen of gemaakt is van verschillende onderdelen
Ik zie trouwens ook dat de fijnverstelling helemaal op F is gezet. Ook geen goed teken. Als een horloge te langzaam gaat lopen dan moet je hem servicen, en niet maximaal bijregelen. Ik hoop dat hij terug kan!
En ook daar had ik niet naar gekeken, het horloge kan inderdaad terug en door het advies van Mark kan ik inderdaad de verzendkosten terugkrijgen via PayPal, schade beperkt zich dan tot circa € 100. Maar kan beter mijn verlies pakken dan met een horloge opgescheept te zitten waar niks van klopt.
Als de verkoper een nep horloge en zonder vermelding van afwijkingen heeft verkocht en jij kan bewijzen dat zo is, dan kan je ook de verzendkosten op zijn rekening verhalen.
Fiscus kosten ben je dan kwijt. Stond in de beschrijving dat de risico bij de koper is, en dat ie wordt verkocht zoals op de foto’s is dan kan je naar je centen fluiten
vervelend van de nepper, zulk soort dingen kunnen gebeuren. hopen dat het met je retour goed komt. volgens mij is paypal erg betrouwbaar t.b.t. zulk soort zaken.
vooralsnog blijft de valjoux 90 een mooi werkje; zie hier mijn exemplaar (restauratieprojectje)
je kunt via ebay of paypal een “return shipment” verzoeken en daarbij contact opnemen met de verkoper. Het is zaak goed aan te geven wat er niet aan deugt en dit te onderbouwen met foto’s indien mogelijk. Houd in de gaten dat hoe meer de verkoper tegenspartelt hoe makkelijker het wordt om dankzij je “buyer protection” je geld terug te krijgen. Ebay of Paypal leest indien nodig jullie email conversatie en is op voorhand geneigd de koper gelijk te geven (ze hebben de pest aan verkopers die geen correcte omschrijving gebruiken)
Ik heb onlangs iets wat de hemel in werd geprezen met slechte foto’s gekocht (het had kunnen kloppen)
helaas was het niks en ik heb fluitend met hulp van ebay al m’n centjes (Euro 1750) teruggekregen inklusief kosten retourzending
Mijn eerste reactie toen ik hem zag was minimaal redial maar waarschijnlijk ook niet echt. Jammer hoor maar die dial laat bij mij alarmbellen rinkelen.
Als hij niet de de ad heeft vermeld dat het om een redial gaat en wellicht zelfs origineel in zijn ad heeft staan dan krijg je de kosten van verzending ook gewoon terug hoor.