NA: hippe hippo

Ik zat er al een paar weken op te wachten, maar vandaag kwam er dan eindelijk een pakketje vanuit Parijs aan. Nou ja, eigenlijk gewoon een padded envelope. Gewoon door de brievenbus, wat goed uitkwam aangezien ik op dat moment niet thuis was.

Een NA dus. Voor een bandje. Nooit gedacht dat ik daar nog eens zo’n verhaal over zou schrijven…

Maar bij het openen van de envelop werd al snel duidelijk dat het hier niet om een bandje ging van de kiloknaller. Zinloos verpakt in een zakje, maar toch geeft dat wel wat extra schwung aan het geheel.

En het bandje is inderdaad niet alledaags te noemen. Niet alleen is de maatvoering raar (daarover later meer, maar neem maar van mij aan dat de resale value waarschijnlijk nihil is), ook het materiaal kom je niet vaak tegen. Het is namelijk gemaakt van een nijlpaard. Zo’n beest dus.

Is dat niet zielig dan? Nee. Afgezien van het feit dat het allemaal heel verantwoord en legaal is gegaan, kun je natuurlijk ook gewoon een hele hoop bandjes maken van één zo’n exemplaar. Daar zal menig croc jaloers op zijn.

En hoe ziet dat er nou uit als bandje? Nou zo dus. Een mooie donkergrijze kleur (niet de natuurlijk kleur, dit leer is bij ABP in verschillende kleuren verkrijgbaar), maar vooral een erg mooi ‘levend’ uiterlijk. Het doet een beetje aan als zacht suede, met een mooie tekening die in een iets donkere kleur goed naar voren komt. Robust maar toch verfijnd zou ik willen zeggen, maar doe daarmee wat je wilt.

Een foto van wat dichterbij, waarbij je ook ziet dat kleine ‘beschadigingen’ op de huid gewoon worden meegenomen in het leer. Ik vind het verre van storend, dat hoort nou eenmaal bij een wild dier.

Natuurlijk ook met een onder/achterkant. Ik kan niet anders zeggen dan dat de afwerking erg mooi is.

En hier dan de reden van de rare maatvoering; de vouwsluiting van mijn GO is zo gemaakt, dat hij bij de combinatie van een smalle pols met een bandje met standaard verhoudingen, heel raar aan de zijkant van de pols valt. Niet fijn met zo’n hard stuk staal. Na vakwerk van Ko, weet ik dat dit probleem kan oplossen door de korte kant van het bandje extreem kort te maken en de lange kant navenant te verlengen. De sluiting valt dan mooi onder aan de pols en het zit als gegoten.

En nog één om het af te leren.

24 likes

Gaaf! :grinning:

1 like

Cool! Heb gelijk even bij ze gekeken, ze hebben wel hele gave bandjes daar :scream:

1 like

Is het deze wel trouwens?

Heel gaaf!

1 like

Ja. Bij de custom bandjes kun je allerlei exotische leren kiezen.

Ja zie het! Alleen €550 voor een bandje op een horloge van €1000 of €3000 is wel veel :joy:

2 likes

Believe me. Het was geen 550 :stuck_out_tongue_winking_eye:. Sommige croc leren zijn inderdaad een stuk duurder. En je betaalt voor elke extra optie. Vooral hand stitching tikt aan.

2 likes

Wauw! Wat een geweldig soort leer! :hushed: Nog nooit gezien en staat 'm goed! Leuk hoe die witte, cleane dial afsteekt tegen het ‘wilde’ bandje.

1 like

Dan nog ff verder kijken haha, maar idd een rare maatvoering van sommige bandjes.

Mooie band, leuk om eens ander leer te zien! Zelf een keer stingray geprobeerd, was niet mijn smaak… Dit ziet er goed uit!

Ook prachtig horloge, daar kunnen niet genoeg plaatjes van komen! :+1:

1 like

als je de normale opties neemt moet 200 EUR wel lukken, nog steeds niet goedkoop maar vind het wel een bijzondere band! pffff, weer iets voor op mijn wishlist! haha

2 likes

oh ja, mooi horloge ook! Leuk! Lekker ook weer wat anders dan anders :slight_smile:

1 like

I’m flabbergasted! :+1:

1 like

Cool!

1 like

Wil ik ook! Om af te wisselen met de olifant op m’n Lemania… (die heeft ook een witte plaat)

3 likes

200 euro is inderdaad de orde grootte. Nog steeds veel geld, maar dat ben je ook (bijna) kwijt aan een alligator band van bijvoorbeeld Hirsch.

Super! En mooi dat je het probleem met de vouwsluiting hebt weten op te lossen. Die van mij ligt nog steeds ongebruikt onderin een doos ergens :joy:

1 like

Ja, ik vraag me echt af hoe ze deze combinatie bij GO ontworpen hebben. Misschien vooral gericht op de Duitse markt na Oktoberfest met veel bratwurst en bier :yum: . Maar zonde is het wel. Ik vind het een mooie sluiting en het maakt het plaatje af. En ik moet zeggen dat het met de juiste band ook lekker comfortabel zit.

1 like

Prachtige band en mooie combo!

1 like