NA Hitori Habuka 39 Deluxe Aoki Lake

Bij een zoekactie naar een specifiek model Squale kwam ik in de moederdag-actie van Gnomon in Singapore terecht en daar zag ik deze voorbij komen

na mij dapper door de marketing reutel gescrolled hebben (echt hoor: als je van slechte Engels teksten houdt over Japanse invloeden op een horloge wat niet Japans is…) heb ik hem uiteindelijk besteld. Met de bracelet en al. Maar die ging er zojuist met de easy functie snel vanaf.
Op een kloeke matbruine Nubuck croco is het direct een andere verschijning


nou wil het toeval dat ik alweer een poos aan het kijken ben naar een GS Snowflake of een Omiwatari, maar net niet de munten in huis heb om dat naast mijn geliefde Planet Ocean en GS Byōka te kunnen realiseren…
Dus niet getreurd, deze poor mans GS wanna be vult dat gat voorlopig wel. Het kost niet de wereld en de lui bij Gnomon zijn qua waarde opgeven voor de douane meer van de Rekkelijken dan de Preciezen zeg maar…

Volgens het www is dit geen Japans horloge maar eerder Chinees, maar het ziet er prima uit, mooie gepolijste delen afgewisseld met brushed, nette wijzers en een blauwe secondewijzer, opgelegde indexen, etc. De tekst/logo is mooi opgelegd simplified Japans. Er is goed gekeken naar Japanse voorbeelden denk ik.
Het uurwerkje is wel Japans: de NH-35, niks bijzonders maar wel een lekker rateltje bij het opwinden. Met een zichtbodem, dat dan weer wel.

Ook een gesigneerde schroefkroon maakt het af

Prijs-adequaat verpakt ook in een nette omdoos en een bamboe houten kistje, niks fancy, gewoon netjes

gewoon een lekker zomers ding wat niet de pretentie heeft een erfstuk te willen worden :+1:

83 likes

Geniet ervan. De bruine band is inderdaad een stuk mooier.:+1:

1 like

Mooi horloge. Lijkt mij ook wel wat. Gefeliciteerd.

1 like

Mooi stuk! Goede vondst.

1 like

Leuke Rik :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Gefeliciteerd met deze Japanse tijdgeest!!
Mooie wijzerplaat!!
Lederen band staat er prima bij. :ok_hand:

Ik wens je er een fijne tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prima horloge, lekker van genieten :ok_hand:t2:

1 like

Cool :sunglasses: Rik. Lekkere zomerse dial :sunny: Gefeliciteerd met je NA

1 like

Mooi!! Deze zou ik zelf ook wel willen dragen op zonnige dagen.

1 like

Habuka het japanse wintersport oort als zomerhorloge. Lekker! :ski::snowman_with_snow::parasol_on_ground:

2 likes

Heel mooi horloge…en ik vind op staal even mooi hoor

1 like

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

1 like

Wat een mooi horloge, verl draagplezier!

1 like

Heel mooi!! gefeliciteerd :+1:

1 like

Het is wel een fris ding!


Loopt ook binnen de COSC Chronometer normen: +1 sec per dag :+1:

5 likes

Fraai horloge Rik! Enige inspiratie hebben ze wel opgedaan bij GS maar het ziet er prima uit. Beide banden staan mooi.

1 like

ik zie dit als een probeersel in aanloop naar zoiets

2 likes

Goed gezien. Met bruine band m.i. ook fraaier. Geniet ervan!

1 like

Goed verhaal, mooi geschreven. :clap:t2:

1 like

Leuk verhaal om te lezen en een heel leuk en mooi horloge! Geniet er van!

1 like