Het kastontwerp is herkenbaar van de vintage GS stijl uit de jaren 60, zeer goed gelukt en mooi afgewerkt. Dit geldt ook voor de horlogeband en sluiting, geen enkel scherpe rand te bekennen en een heerlijke draagcomfort om de pols
İn de wijzerplaat komen de berkenhout textuur van de kersenbomen van Mount Yoshinoyama terug in een petrolblauwe tint. Een bijzonder mooie plaat die heel goed licht opvangt en telkens anders uitkomt te zien.
Een transparante caseback met een licht gouden opwindrotor in een vorm van een bamboewaaier. Ziet er leuk en apart uit.
Het allerleukste vind ik dat er op de opwindrotor een Japans citaat van een gerenommeerd dichter en kalligraaf Mitsuo Aida staat met de volgende tekst: “De belangrijkste tijd in het leven is altijd het heden.”
Dit is toch prachtig !
Gefeliciteerd! Dit is natuurlijk een hele aardige kruising tussen een 62GS en de Evolution 9 horloges van Grand Seiko. Ik hoop dat je de smaak te pakken krijgt.
Het enige wat ik jammer vind aan het merk is dat het merk gewoon een merk van Gnomon uit Singapore is en in China gemaakt wordt, terwijl Gnomon net doet alsof het Japans is. Ik zou Gnomon meer waarderen als ze daar gewoon open over waren.
Los daarvan kan ik de 62GS kastvorm goed hebben, en ik denk dat hij je wel gaat bevallen.
Deels mee eens, maar Japan Mov’t op de wijzerplaat zegt toch al genoeg? Overigens zijn er genoeg Japanse merken die hun goedjes in China (via Hong Kong) op de markt brengen. Los van alle Zwitsers die in China inkopen…
Waar het gemaakt wordt is voor mij niet heel relevant, ik kijk naar het eindresultaat, wat ik wel goed van ze vindt is dat ze heel slim spelen op de groep mensen die net zoals mij op een punt zijn gearriveerd om een Grand Seiko aan te schaffen om een zetje te geven🙂
Wat ik op prijs stel is dat het een hommage is in de zin dat het sterk leent van Grand Seiko zonder één ontwerp 1 op 1 over te nemen, zeg maar. Er zitten allerlei elementen in van verschillende stijlen. Dat zijn in mijn optiek echte hommages in de ware zin van het woord.