NA Hitori Somei Yoshino Niwa

Mooi ding zeg!

Ziet er gaaf uit. Zeker op deze foto!

Van welk materiaal is de plaat gemaakt? Weerkaatst nogal in verkeerd licht?

1 like

Kast en band erg mooi. Zat gisteren nog weemoedig te kijken naar The Citizen-modellen, waar me dit aan doet denken.

De dial doet me vanaf de foto’s echter erg plastiekerig aan? Of zijn dat de foto’s @Tsuyosa?

Moet ik effe opzoeken van welke materiaal het gemaakt is, bij de 2e foto moet ik wel zeggen dat ik vol in de zon stond

İk lees de volgende teksten

• Convex metalen datumvensterframe met gepolijste afwerking op elk facet

• alle horlogekasten en wijzerplaten moesten spiegelend zijn afgewerkt.

• De Azusa wijzerplaat legt prachtig een door de natuur geïnspireerde houtstructuur vast die doet denken aan de fijnkorrelige stam van een boom, compleet met een aantrekkelijke satijnachtige glans die de bloeiende bloesems gedurende het seizoen accentueert. De markeringen en wijzers worden elegant aangevuld met hoogglans metalen afwerkingen op de datumweergave op 3 uur, met een kortere markering aan de rand voor extra visuele balans.

Denk dat we het erover eens zijn dat dat op z’n minst niet op dit horloge slaat?

Plastic. Kan me niet anders bedenken als je ziet hoe de logo’s en tekst één zijn met de wijzerplaat zelf.

Ik zocht 'm ff op, kwam bij Gnomon terecht waar ze in elk geval geen geheim maken over de herkomst van het design:
“The bezel-less watch case boasts a distinctive architectural form, echoing the “Grammar Of Design” ethos by Seiko’s designer, Mr. Taro Tanaka-san.”
Dat siert dan ergens wel. Maare: kost dit nou echt €500?

İk denk niet dat het plastic is
Je kunt op de site van Gnomon Watches heel veel lezen over Hitori Watch Co.
Trek je eigen conclusie zou ik zeggen

Wat denk je dan?

Metaal

Waarom koop je dan geen Japanse horloges?

Behalve dat ze zich ingelezen hebben in the grammer of design valt er niet heel veel te concluderen.

Niets over het materiaal van de wijzerplaat.
De close ups laten niet zien of het metaal is.
Ik denk zelf aan 3D-geprint plastic maar weet er te weinig van.

Plastic

1 like

Om de horloges zo goedkoop mogelijk te houden, wordt er gebruikt gemaakt van zo goedkoop mogelijke materialen. Waarom zouden ze de plaat van metaal maken als het ook van een goedkoper materiaal gemaakt kan worden.

zo leek het icm de weerkaatsing ook. Als je de inzoom pakt van John hierboven lijkt dat ook wel zo. Zonde

Nouja, dat hangt erom, alles naar zijn prijs beoordelen natuurlijk. Misschien weet deze fabrikant meer;

Wie raadt welk logo ik heb geblurred wint een digitale aai over de bol…

Dat hommage verhaal van Gnomon leek best leuk, maar uiteindelijk is het natuurlijk gewoon weer een ranzige orgie van gejat spul.

Eerlijk @Tsuyosa: waarom koop je dan niet een Seiko Sharp Edge??

Misschien wel één van de meeste bijzondere wijzerplaten van de afgelopen jaren, alle magie van wijzerplaat zoals Seiko dat zo mooi kan. De plaat is notabene vlak! Qua stijl en looks ligt het een beetje in lijn van GS. En niemand gaat lopen janken dat het een replica is…

voor 500 piek (althans, zo staat het op de website van die club) kan en mag je best wel meer verwachten. Vele merken laten mooie(re) dingen zien voor dat bedrag.

lekker

dat had ik serieus niet verwacht. Enige ‘jammere’ is dat Seiko in zo’n kader staat. Maar over alles is te zeiken natuurlijk :joy:

Dat blijft indd voer voor discussie. Bij latere uitvoeringen is dat anders:

Foto van Fratello geleend

Hier zie je ook een klein beetje dat de tekst vlak blijft ondanks het ogenschijnlijke reliëf op de plaat. Echt gaaf.

1 like

Omdat ik de GS stijl kast van de Hitori mooier vindt.

1 like

Als hij het nou leuk vindt zn geld uit te geven aan kisten vol met ̶n̶e̶p̶p̶e̶r̶s̶ hommages en hij voelt zich er goed bij….

1 like

Citizen?

2 likes

De dial doet me denken aan die sliertjes gesmolten plastic waarmee men van die placemats maakt, ik weet niet hoe men dat materiaal noemt maar niet bepaald aan hout of bloesems.

Dat lijkt me eerder iets wat ze in je hoofd proberen te duwen.

1 like