NA: HKED Watches ED63 Sunburst Green

Goedemiddag forumleden!

Een tijdje terug viel mijn oog op de chronografen van Chinese makelij en dan met name de 1963 reissue horloges. Ik keek eerst bij Merkur en opende daar ook een topic over, maar in dat topic postte @SRT een link naar de website van HKED Watches. Op de site werd ik meteen verliefd op de ED63 Sunburst Green! Ook de Chinese aanwinst van @Ravvie hielp mee. Meteen besteld en gisteren was hij binnen. Eerst even een link naar het incoming topic voor de foto’s van de site:

Nu de foto’s die ik zelf zojuist gemaakt heb:

De groene wijzerplaat laat zich moeilijk op de foto vastleggen en speelt geweldig met het licht!

Het horloge is 38 mm breed exclusief kroon en voor mijn pols is dat een perfecte maat. Het opwinden gaat heel soepel en de chronograaf is smooth as butter, mede dankzij het kolomwiel (schakelrad). De chronograaf reset echt perfect in het midden op de 12. Geen tiende van een mm afwijking.

Het horloge tikt bijzonder hard, ik hoor hem in een stille ruimte tikken als ik aan het werk ben op de computer. De kast voelt solide aan en is brushed bovenop (lugs, bezel) en hoogglans gepolijst op de zijkanten. De kroon is voorzien van het HKED logo en is mat brushed. Ook de gesp van de band is voorzien van het logo. De leren band voelt comfortabel aan (ook hier prijkt aan de binnenkant het HKED logo).

Het uurwerk is een Sea-Gull ST1901 met 19 jewels, gebaseerd op de Venus 175 als ik me niet vergis. Loopt werkelijk als een zonnetje en wat is het toch mooi om het van achter het glaasje in het schroefdeksel te kunnen aanschouwen. Over glaasjes gesproken, voor en achter is het horloge voorzien van plexiglas (acryl), wat een vintage feel and look geeft.

De levering was heel snel, het duurde ongeveer een week voor het horloge aankwam en dat was inclusief het afgelopen weekend. Duidelijke communicatie vanaf HKED en track en trace tot aan de voordeur. De verzending was daarnaast gratis!

Al met al ben ik zeer tevreden en blij met dit horloge!

Bedankt voor het lezen! :smile: :+1:

25 likes

Mijn ervaringen met HKED (Ed Tse) zijn ook bijzonder positief!

Fraai horloge; lekker kleurtje voor de lente :smiley:.

1 like

Fraai horloge is het zeker!
En 38mm past je inderdaad perfect! :smiley:

1 like

Is deze Ed dezelfde als degene die de EMG’s (en dus de EMG HFLE 2017) produceerde?

1 like

Ik dacht wel dat HKEd idd meewerkte met de HFLE17.

Emg werkte reeds eerder met hem samen.

1 like

Weet ik niet; ik heb de EMG soap niet gevolgd. Maar ik heb in het verleden naar volle tevredenheid horloges bij hem gekocht.

Ik begrijp dat hij nu een webshop heeft? Toendertijd moest je hem gewoon een mailtje sturen en uitleggen wat je wilde.

HKED zit idd ook bij de HFLE 2017. Ik heb hier 3 HKED horloges op dit moment. Die werken allemaal zonder problemen. Erg mooie horloges voor een zachte prijs. Van idee tot uitlevering kan soms wel erg lang duren, maar dat heb je ook iets unieks.

2 likes

Leuk ding, zeer mooie kastvorm

1 like

Ik ben benieuwd naar de dial. Op jouw fotos niet echt een beeld van te krijgen

2 likes

Het ziet er op de foto’s inderdaad zeer gebruikt uit.

Mooi horloge Dennis. Gefeliciteerd met je NA. Perfect die 38 mm ! De sunburst ! Super !
Mooi merk, ook de Emperor-duiker, prachtige dial, met een NH35 onder de kap…
En de witte Nemo, met een 90S5 aan boord … dit moet echt stoppen, nou wil ik dit merk weer gaan verzamelen…
Je koopt toch heel veel horloge voor een heel mooie prijs… 230 euri voor de chronograph, geloof je toch niet.

1 like

Heel mooi en een super kleur!

1 like

Heel mooi!

1 like

Een prachtige wijzerplaat zeg! :ok_hand:
Ik zag 'm al in Wat dragen wij vandaag; gefeliciteerd en veel draagplezier.

1 like

Mijn beste,

Proficiat!!
Prachtige aanwinst hoor!! Mooie wijzerplaat, prima 38mm maat en een bezienswaardige zichtbodem!!
Ik wens je er een gemoedelijke tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

De onderste (emperor) heeft een NH35. Als daar ook een 90S5 in had gezeten wat die echt af. Van de andere kant is de NH35 wel stiller. De rotor van de Miyota is nogal lawaaierig.

De Nemo vind ik niet echt mooi. Ik heb dan ook een zwarte emperor hier liggen :sunglasses:

1 like

Horloges van Chinese makelaardij krijgen hier niet vaak de handen op elkaar. Ik blijf het zonde vinden en vaak kortzichtig. Zeker Sea-Gull levert kwaliteitspul voor hele nette prijzen; kom daar maar eens om in Europa…

Dit is ook een heel fijn exemplaar. Ziet er erg strak uit en je hebt iets wat je niet veel ziet in Nederland! Geniet er van.

3 likes

Wat een leuk horloge met een mooie kleur dial! Nog nooit gezien dus extra leuk dat je het hier laat zien.
Even op de site gekeken en zag ook een hele gave blauw/crème panda maar helaas uitverkocht.
Veel plezier ermee!

1 like

De wijzerplaat laat zich inderdaad lastig vastleggen en het plexiglas was nog statisch van de sticker.

Dat lijkt maar zo, ik ben geen begenadigd fotograaf.