NA: HMT White Pilot LE

Hij is binnen in de brievenbus, de HMT White Pilot LE van het WUS forum. Kwam te laat tot de ontdekking dat dit horloge bestond, gelukkig bood @NickW dit mint exemplaar te koop aan! Gauw een paar slechte kunstlicht fotootjes om te showen. Eindelijk dan een Indier in mijn collectie (“oh golly”) en inderdaad zichtbare verfspetters, een rafeltje en wat zichtbaar vuil op de wijzerplaat, durf de loep er niet bij te pakken. Ach, zoals een Maserati die op een vochtige koude novemberochtend niet start: "Pure Charme"
Maar welke band erop, de bruine die Nick heeft gemonteerd, bovenaan het horloge.
De best OK kwaliteit originele zwarte crocoprint onderaan het horloge of 1 van de omringende bandjes…?

9 likes

Gefeliciteerd!
Altijd leuk zo’n HMT

Er kunnen echt heel veel verschillende bandjes op.
Leer maar ook een nato staat hem goed.
Ik heb hem nu op een fixo-flex.
Een dress mesh zou ook goed kunnen op de pilot.

Grt.

4 likes

Fixoflex… RILT
M’n armhaar is me dierbaar kerel :wink:

Zal hem als ik me morgen hopelijk wat beter voel ook even op een milanaise proberen.

1 like

Vreemd genoeg heb ik daar zelf helemaal geen last van.
De fixo draagt heel comfortabel.

2 likes

Vind hem op bruin zo het mooiste! Staat mooi bij de creme plaat en blauwe wijzers.

1 like

Hier heb ik niks meer aan toe te voegen

1 like

Goed om te zien dat hij heelhuids binnen is gekomen :smile: Veel plezier met het horloge en ik denk dat een blauwe band hem ook erg goed zal staan, staat mooi bij de wijzers :thumbsup:

1 like

Ben er ook erg happy mee, heb hem op de originele crocoprint van HMT gedaan, helemaal geen beroerde kwaliteit, zeker niet als je het vergelijkt met de band waarop mijn andere budgethorloge, eem Chinese Winner Mark XV kwam, lelijk, glimmend en chemisch ruikend.
Die Winner is ook de reden dat ik hem niet op een blauwe band doe, dat is al een horloge met witte wijzerplaat, blauwe wijzers en een blauwe band.

Het spettertje verf binnen op glas links van de 12 verwijderd en het “verfhaartje” rechts van de zes ook! Nadeel was dat toen ik de caseback terugdrukte er een scheurtje op de rand van het glas ontstond tussen 3 en 4 uur… :cry:

Heb inmiddels de founding father van het horloge op WUS een PB gestuurd om te kijken of ik een nieuw glaasje kan sourcen.

Mooie aanwinst hoor , gefeliciteerd .

1 like

Nieuw glaasje zou geen probleem moeten zijn, als het goed is, is de maat namelijk precies hetzelfde als een standaard hmt janata en pilot, dus je zou een nieuwe hmt kunnen bestellen in india voor zn glaasje.

1 like