NA: hommage of keiharde kopie

Ja, en die verleiding moet je dan weerstaan. Niet altijd even makkelijk, weet ik uit eigen ervaring.:nerd_face: als je meerdere mensen negeert weet je niet van wie de post is.

1 like

Ik negeer het ook. Maar je komt ze toch tegen en puur uit nieuwsgierigheid wil je weten wat voor onzin weer uit zijn mond komt. It is what it is

2 likes

Op een forum mensen negeren of vlaggen.
Apart.

2 likes

Net even dit topic gelezen. Niet heel veel wijzer van geworden op het gebied van horloges, wel weer wat geleerd over gedateerde auto’s en dito muziek :sweat_smile:

Hier die ‘ik ga mijn 5 minuten terughalen’ tekening van @Jurk

6 likes

Ik kende de hele Rolex niet, ben gewoon op mijn gevoel afgegaan en vond deze Invicta wel heel erg mooi.
Pas later het hele draadje doorgelezen en het hele verhaal tot mij genomen.
En dat maakte de hele actie voor mij nog interesanter en vermakelijker.
Ben er nog steeds heel blij mee maar krijg wel wat minder draagtijd (20% nog maar).

1 like

Haar mondhoeken hangen wel mooi evenwijdig aan haar oogleden :frowning:

1 like

In dit kader: ik heb een Smiths Navigator incoming; gebaseerd op de MK11 piloten-horloges van na de 2e wereldoorlog van bijvoorbeeld IWC en Jaeger LeCoultre. Is dat een hommage of een keiharde kopie?

1 like

De MK11 flieger watches zijn destijds ontworpen op basis van specs. Puur functioneel. Alleen al om die reden vind ik het zeker geen kopie. Daarom lijken de IWC en JLC ook zoveel op elkaar.
Daarnaast vind ik de efforts die een micro-brand als TimeFactors erin steekt van grote waarde. Je moet ook niet vergeten dat TimeFactors de naamrechten van het historische merk Smiths heeft gekocht.