NA Hosam

Dit is een blijvertje, wat een mooie plaat en een mooi formaat voor mijn pols. Hij is 37mm en dat zie je heel weinig.

Wie heeft er meer informatie over het merk en over het uurwerk? En bijvoorbeeld over de ouderdom? Ik kan er nergens wat over vinden…

@Lexaf gaat hem voorzien van een mooi bandje en dan gaat hij gedragen worden.

De kast is wel vrij ‘vintage’ dat is het enige wat ik jammer vind. Voor latere zorg denk ik maar.

9 likes

Mooi hoor, in het horloge merkenregister is Hosam vermeld:


Het caliber is, denk ik, een AS-1130 of zoiets :slightly_smiling_face:

2 likes

Leuk horloge @KaiseRRuby. Als je het hele horloge aan mij opstuurt kan ik het bandje beter pas maken. De lugs op deze kast zijn aan de korte kant dus is het voor een custom bandje handiger om het horloge bij de hand te hebben.
Het ‘vintage uiterlijk’ vind ik wel mooi. De wijzerplaat is nog redelijk, alleen jammer dat er zo te zien aan de (romeinse) cijfers is ‘gewerkt’. Het glaasje is zo te zien nog erg netjes. Ik kan, met behoud van het vintage karakter, misschien wel de kast wat frisser krijgen met wat voorzichtig poetswerk.
Wat voor bandje 't moet worden overleggen we wel per PB.

Het kaliber is inderdaad een AS 1130, 2e generatie Wehrmachts werk. Goed gezien @Harpoen!
Hier de specs:
http://www.ranfft.de/cgi-bin/bidfun-db.cgi?10&ranfft&2&2uswk&AS_1130

Keep in touch Ruben!
Lex

3 likes

Ja, die is erg mooi.
Ben benieuwd hoe deze er met band uitziet?

De wijzers zouden volgens mij Radium kunnen zijn.
Maar neemt niet weg dat ze erg gaaf is.

1 like

@Lexaf heeft hem gisteren geretourneerd met een mooie band en een mooi verhaal. Eerst even wat foto’s, daarna het verhaal…

4 likes