NA: hour repeater voor < €10

Hij MOEST er een keer komen natuurlijk. Mijn tweede retro Casio: de F91W. Ik had hem al eens kado gegeven aan mijn neefje en heb ik er zelf een gekocht. Why not.

De Osama Watch. Wel een beetje jammer natuurljk, maar het is toch horlogegeschiedenis.

De Obama Watch.

image

Met 24-uursaanduiding, dag/datum, RVS caseback, lampje en een stopwatch. Ieder uur op het uur piept ‘ie eventjes. Leuk. Oké het is speelgoed, maar dat is dan ook precies wat het is. Leuk voor erbij.

Edit: hij kan 7 (!) jaar op 1 batterijtje lees ik op de site van Casio. Hij is er tevens in meerdere kleuren (wist ik niet).

12 likes

Hij vertelt de tijd toch.:no_mouth::sunglasses:

1 like

Oh zeker! Het is wel een kleintje en een beetje een gimmick.

1 like

Blijf hem eigenlijk schitterend vinden. Waar heb je hem gekocht?

Proficiat en veel draaggenot!

1 like

Deze zit standaard in mijn sporttas. Niet kapot te krijgen en je merkt amper dat je iets om hebt :sunglasses:

2 likes

Leuke klok! Hoe is de kwaliteit, voornamelijk van de band? Ik heb ooit ook zo’n soort horloge gehad maar de kwaliteit van de band was echt treurig (nu kun je ook niet te veel verwachten voor dat geld).

1 like

Mijn ervaring met de band is dat die heel rap scheurt. In tegenstelling tot de meeste anderen acht ik de band van de F-91W niet erg duurzaam.

Daarbij plaats ik wel de kanttekening dat ik er slechts één gehad heb, en er zal vanwege deze ervaring geen tweede komen.

1 like

Amazon duitsland. Koopje. Wel even het mandje aanvullen om gratis verzending te krijgen. Kieper er bijvoorbeeld een leuke wandklok in zoals ik :wink:

1 like

Voor die prijs heb ik echt niks te klagen. Prima dus. En als de band mocht scheuren (zie post verder): in de Kliko ermee en een nieuwe halen.

1 like

Of gewoon een ander bandje bevestigen. :smiley: Een vriendje van mij loopt rond met een zwarte crocoprint van mij op zijn F-91W. :joy: De mijne had ik op perlon, maar toen scheurde de kast uit. :frowning:

1 like

Kwaliteit vind ik prima. Dat rubber (of is het kunststof?) zit lekker en is goed op maat te maken door de kleine holes👌

2 likes

Het lijkt erop dat dit niet super gaat staan en/of heel eenvoudig is, maar het valt een keer te proberen. Bedankt voor de tip.

1 like

Het hele horloge kost minder dan een vervangend bandje, dus ja: prima kwaliteit. In verhouding.

1 like

Klopt, het staat voor geen meter. Het is meer grappig dan mooi, maar vooral functioneel omdat ook zijn bandje was gesneuveld en ik dit aartslelijke bandje toch nog had liggen. Perlon stond bij mij best goed, maar de kast scheurde toen uit. Ik weet niet of ik dat in verband moet brengen met de perlon band. Die draag ik nu op het metaalkleurige neefje van de F-91W.

Het is gelukkig wel heel eenvoudig, makkelijker dan bij gewone horloges. :slight_smile:

Onder de streep heb je voor het geld inderdaad een fantastisch nuttig horloge en de wetenschap dat als er iets stuk aan gaat, er geen man overboord is.

1 like

Meest betaalbare icoon op dit moment nieuw te koop :sunglasses:

3 likes