NA: "I am a terrible man" (duikers)

Wij spreken een jaar geleden, bijna op de dag, gezeten op een terras in het zwoele Prenzlauerberg… mijn tinderdate en ik aan wat onze dérde G&T van de avond moet zijn geweest…

“I allow myself to buy one watch a year”, zei ik, kwansuis, op mijn meest Cloonyeske manier. “Currently I have three”.

Das war einmal, zoals de Duitsers zeggen. Wat er verder die avond allemaal gezegd werd is reeds verloren gegaan in de mallemolen van herinneringen, de zinderende extase van een vreemde zomer…

Waar het om gaat is dat ik, 351 dagen later, mijn tiende, twaalfde alsook dértiende horloge hier voor me heb liggen… where did it go wrong? Three watches a week?

Enfin. Vrouwen vervliegen, obsessies blijven. Sterker nog, ze woekeren. Zie hier de laatste uitwassen…

Na de “green lantern” (lume dial) van Citizen wilde ik dolgraag eens de andere NY0040ers proberen. De gele gaat waarschijnlijk nooit lukken maar de zwarte kon ik niet laten liggen!

En toen, enkele dagen later, kwam Deep Blue met de “NATO diver” reeks van SKX-hommages… zo, een PVD, met mooie mesh, die wordt van mij! En kijk, een gele… Wauw…

Benieuwd waar ik over een jaar aan toe ben! :ok_hand:

12 likes

Leuk geschreven! Er is geen remedie tegen horlogeritis. Sterkte! :grinning:

1 like

Dat is geen woord jonguh :stuck_out_tongue_winking_eye:
Wel heel leuk geschreven , en vrouwen zijn soms opwindend , horloges blijf je opwinden

3 likes

Haha, lekker bezig! Sterkte en nog veel mooie horloges toegewenst! Het is een verloren zaak. Laat het gewoon gebeuren en probeer ervan te genieten. :slight_smile:

Hahaha wat je zegt! Het zijn alledrie opwinders, Seiko eat your heart out!

1 like

Mooie trio, gefeliciteerd man.

hahaha! :upside_down:
Geweldig !

Zit je soms aan die flakka ??:thinking:

1 like

Mijn beste,

Goed gedaan!!
Een vrolijk en kleurrijk horloge-trio!!
Dank voor het delen.

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Die Citizen is cool maar DB koop ik alleen onder bedreiging van een vuurwapen :stuck_out_tongue_winking_eye:

Grt.

2 likes

Leuk trio!

Wellicht moet ik er ook maar eens aan 1 of 2 :wink:

1 like

Leuk hoor. Ik heb zelf geen ervaring met de DP, maar des te meer met de NY-serie van Citizen.
Trouwens, de gele Citizen leek me ook onbereikbaar, maar toch een jaartje geleden via MP kunnen scoren (na een tip van een forumlid) voor een zeer redelijke prijs. Dus wellicht ooit …

1 like

Ik heb er eentje te koop gevonden in Duitsland, tweedehand maar met saffier, 330 euro… da’s meer dan drie keer wat ik voor deze betaalde, dus ik wacht nog even!

Volgende week in Berlijn wat winkels aflopen, schijnt dat de Citizenduikers daar wat gangbaarder zijn of waren. Ik wil natuurlijk ook een blauwe :slight_smile:

Lijkt me logisch. Goede keus.

1 like

Ja, herkenbaar, het stopt nooit hé met die horloges. Leuke aanwinsten.
Die gele Citizen, is dat dan deze met die full-lume plaat die jullie bedoelen? Is die minder gemaakt ofzo dan de rest waardoor deze duurder/gewilder is?

Nee hoor:

1 like

Heerlijk stukje

1 like

Inderdaad, de full-lume is juist de mínst “zeldzame” (voorzover van toepassing op iets dat massageproduceerd is jarenlang), terwijl die gele een welhaast mythische status heeft :wink: