NA: IJsblauwe Meistersinger (36mm)

Yes! Een Meistersinger. Vanaf het begin van mijn horlogehobby al iets mee gehad, alleen vind ik het de prijs niet waard en zal op mijn pols te groot ogen. Toen ik deze in het blauwe deel zag van @NielsV, dacht ik even dat er een foutje in zijn prijs zat. Maar wat bleek, het was een goedkoper model dan de andere versies: quartz, 36mm (ook wel als damesmodel verkocht), acryl, waterdicht 3atm. Maar dat komt goed uit: bij een einzeiger zonder secondenwijzer is quartz zelfs logischer in mijn optiek, 36mm past mij beter, plexi is sexy en waterdichtheid… tja dat had wel ietsje meer gekund, maargoed het zou geen probleem moeten zijn. Dit model (Meistersinger Neo Q) is goedkoper, maar de prijs van Niels was alsnog erg scherp, dus meteen toegeslagen.

Nice. Ik vind hem mooi. Was vooraf bang dat hij te vrouwelijk zou ogen. Ik aan Niels gevraagd of hij hem daarom had verkocht. Nee. Hij was van zijn meisje geweest maar die wilde… wait wut… Okee Dao, fuck it. Binnengekregen, omgedaan, geshined en geen spijt.

Tot teleurstelling van @Batossai - ik was nu eenmaal sneller.

tumblr_8eb6d40a728fd5b9a48028cd0440699b_7fafa9c7_500

Mijn bevindingen

• Hij is 36mm maar heeft een plaat wat normaal in een 39-40mm horloge zit lijkt wel. Hij oogt totaal niet klein.
  • De plaat en de opgelegde indices zijn prachtig. De sunburst is scherp en baby-ijs-blauw en met het bolle acryl geeft dat prachtige effecten.
  • Ik zie één nadeel, en dat is de afleesbaarheid. Niet omdat het een einzeiger is, ik heb er een met zwarte plaat en witte indices en die is super makkelijk afleesbaar - even snel, zo niet sneller, dan een normaal horloge. Maar door alle reflectie en zilveren gepolijste indices op ijsblauwe sunburst plaat maakt niet dat je in elke omstandigheid de tijd goed ziet. Buiten bij daglicht prima, binnen in kunstlicht minder.
  • Holy shit wat is die plat
  • Holy shit wat is die mooi als je hand op het stuur ligt.

Meer foto’s!

Foto’s van de verkoper (die vind ik erg mooi)

IMG_7131

IMG_7130

IMG_7129

IMG_7133

IMG_7132

Bedankt voor het kijken!

En bedankt HF voor het verrijken van de hobby en voor een betrouwbaar blauw deel waar je dit soort dingen tegen kunt komen.

92 likes

Mooi klokje. Een vriendin van mij heeft 'm ook en was onder de indruk. Erg eenvoudig, plat maar ook heel mooi. Zij heeft 'm op de suede band die ik er erg goed bij vind passen.

1 like

Toch wel erg gaaf, geniet ervan!

1 like

Leuke review! Horloge ook zeer leuk. Enkel datum vind ik minder. Maar denk dat die wijzerplaat in het echt heel mooi is :ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Leuk om te lezen en vooral ook om te zien!!
Proficiat dan ook met deze geslaagde aanwinst!!
Ik wens je er een fijne tijd mee. :+1:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dat ziet er wel heel erg goed uit.
Prachtig.

1 like

Mooi exemplaar! Ik heb er ook een gehad (grijs met koper kleurige indices) die draagt mijn vrouw nu met veel plezier!

1 like

Veel plezier ermee Remco!
Maar dat zal best lukken zo te lezen😉

2 likes

Je zit vandaag wel op je praatstoel! Top. Heerlijke analyse om te lezen. Geniet ervan, inmiddels al net zo relaxed als de klok? :+1::+1:

1 like

Ziet er goed uit en 36mm staat je prima

1 like

Mooi man geniet ervan :+1:

1 like

Prachtig!!! Meistersinger is en blijft het eindpunt in Einzeigers.

1 like

Hebben !

1 like

Knap!

1 like

Van harte met deze fraaie Meistersinger! Een echte eye catcher zo te zien.

1 like

Huhh??? Weer een NA van @Dao :thinking::face_with_monocle:
Wie volgt het allemaal nog?
Anyway, leuke NA, gaaf horloge. Wel een beetje een wijvending. Geintje :stuck_out_tongue_closed_eyes::stuck_out_tongue_closed_eyes: sorry, die was te makkelijk
Leuk om te zien dat de collectie weer een beetje vorm begint te krijgen met deze laatste paar NA’s.

1 like

Damn…

Ik heb mijn vrouw de automaatversie van deze gegeven met de donkerblauwe plaat.
Zag deze advert ook voorbijkomen en dacht: ‘voor die prijs, toch wel een heel mooi ding! Kunnen we als setje door t leven (of zij heeft een tweede kleurtje).’

Niet toegehapt.

Nu spijt, dankzij jouw betoog…

Dus, dank @Dao

Maar ook oprecht veel plezier ermee! :+1:t2:

1 like

Leuk man!
(Je hebt nu eenmaal grotere en kleinere horloges - niks mis mee en gewoon lekker dragen…)

3 likes

Bedankt iedereen!

Dat is wel een goede tip, eens kijken als ik er ooit een andere band op wil!

Had van mij ook niet gehoeven inderdaad. Zonder was mooier geweest.
Maar een dealbreaker was het ook weer niet.

Haha zal morgen eens een collectiefoto plaatsen. Van 23 naar 12 horloges waarvan 5 nieuwe aanwinsten ofzo :joy:

Sorry :rofl: Het was inderdaad erg mooi, zeker ook met de prijs!

Die is ook mooi!

Ik ben nooit zo merkenbewust geweest, maar ergens doet het me wel wat dat er Meistersinger op de plaat staat, ook al is het ‘slechts’ hun ‘instapmodel’ :drooling_face:

Zeker, dankjewel!!

Haha, dank! Nou het is wel fijn hoor een einzeiger. Gevoel van overzicht zonder dat je precies hoeft te weten hoe laat het is (al kun je dat ook wel gewoon zien als je echt wilt).

1 like

Gefeliciteerd, heel gaaf deze :ok_hand::ok_hand::ok_hand:

1 like