NA: IJsblauwe Meistersinger (36mm)

Doh… Ze staat in bestelling (toch een vrouwelijk horloge :wink:) komt van de week binnen. Anthracite/grijze met gouden cijfers.

1 like

@Dao nu je het horloge een tijdje hebt, hoe gaat het jou af met de tijd aflezen ?

1 like

Nice! Ben benieuwd, tag me even als je een NA topic of foto’s plaatst :+1:t2:

Een einzeiger is prima om de tijd te lezen, maar bij een andere die ik heb is het wel makkelijker

De plaat is groter en vooral de wijzers, plaat en indices contrasterend. Bij de Meistersinger is het vooral een punt van lichtinval. Het is goed te doen bij daglicht, ‘s avonds wat moeilijker. En wat me ook opvalt, de grotere dikkere op de foto haal je makkelijk onder je mouw vandaan. Bij een einzeiger moet je de punt van de wijzer kunnen zien, in tegenstelling tot een horloge met aparte minutenwijzer waarin je toch al makkelijker kunt zien hoe laat het is, zonder het uiteinde van de wijzer echt te moeten zien. De meistersinger is zo plat en met bollend glas, dat de arm strekken niet voldoende is om hem geheel onder de mouw vandaan te krijgen en je dus de tijd niet direct kunt aflezen (als de wijzer aan de linkerzijde is, dus steeds tussen 6 en 12u).

Lang verhaal kort: gaat best maar leesbaarheid is niet z’n sterkste punt.

Edit: met gouden indices zal dit anders zijn.

Excuus je hebt gelijk, niet haar sterkste punt :stuck_out_tongue:

2 likes

Wooooow die kleur ,wat een beauty :star_struck:

1 like

Als “ze” binnen is zal ik kijken voor een NA en je taggen.
By the way, heb je nog gekeken naar milanese banden voor je IJsblauwe? Zit ondertussen al naar Vollmer (hmm, met curved endlinks…) banden te kijken, als het goed is, is de bandaanzet 18mm, correct?

Cheers, Menno.

1 like

Van harte gefeliciteerd met je NA!
Zeer fraai, geniet ervan!

1 like

Nee niet gedaan, ben nooit zo’n fan van milanese maar dat wordt wel vaker gebruikt voor (deze) Meistersinger. Die van Vollmer kende ik niet, ik zie het nu, heb jij een afbeelding kunnen vinden hoe het staat op een kast? Zie dat het curved is, maar neem aan dat het niet aansluitend is toch?

Proficiat!

Ik had ook lang naar dit model gekeken. Vind em ook mooi, maar vond de datum en quartz uurwerk een brug te ver.

Liever een handopwind uurwerk gezien, zoals een Eta/pesaux 7001. Ook erg plat.

1 like

Hi mag ik vragen waar je deze besteld hebt ,heb ook interesse vandaar ?

Helaas nog geen afbeelding van kunnen vinden, op een foto na op een Hamilton (maar dan 20 of 22mm, en ook niet flush aansluitend op de hogere kast).
De Vollmer curved zal “semi” aansluiten denk ik, want het is toch een aftermarket band. Het hangt ook af van de afstand/lengte van de lugs tov de kast.
Voor de zekerheid wacht ik nog maar even met de Milanese band bestellen.

Ben zelf wel een fan van staalbanden, leer wordt bij mij altijd een beetje groezelig…ligt aan mij hoor :flushed:

Edit; Hier een plaatje van een Aristo met curved endlink.

Heb het idee dat Aristo en Vollmer gelieerd zijn aan elkaar, maar zeker weten doe ik dit niet.
De ronding/holling in de endlink is niet overdreven, en volgt de ronding van de kast niet, edoch, er blijft een iets minder gapende ruimte tussen kast en band…

1 like

Bij 1 van de forum sponsoren alhier.

Ik denk het ook, geen verkeerde optie dus!

1 like

Mooi man. Niet vrouwelijk, just own it. Misschien tof met een mesh band?

2 likes

:rofl:’t zal me ruk zijn dat het een damesmodel is, heb er lang over nagedacht maar vind het zo’n mooi ding!
Milanese moet wel goed smoelen, en fack it, heb de Vollmer met curved links toch maar alvast besteld… :yum:
Nu niet meer zo zeker of ik toch ook niet beter de Ijsblauwe versie had moeten nemen…
Sorry voor “hijacking” je draadje @Dao!

1 like

Haha zeker!!

Cool! Ben heel benieuwd :+1:t2:

Neejoh juist leuk!

Hi waar koop je die dan ?