NA: Ik ga op vakantie en ik neem mee

Na een veel te lange tijd gaan mijn vriendin en ik weer op vakantie, maar ja welk horloge neem je mee? Bij een vorige batterij wissel van mijn Omega Seamaster 300M kwam hij niet door de druktest, de horlogemaker vermoedde de kristalpakking maar om gelijk 550 euro stuk te slaan op een service pastte even niet in het budget. Mijn Seiko 5je was ook al beslagen bij de afwas, en mijn vintage Cyma ga ik niet eens proberen. Dus, wat dan?

Iets zonder overlap in de huidige verzameling, waterproof, dat je zorgeloos meeneemt op vakantie. De Dan Henry skindiver zat al een tijdje te kriebelen maar ook weer een paar honderd euro verder. Ik zat al een tijdje naar G-Shock te kijken en dat leek me wel een intikker. Ik ben gaan passen bij de lokale horlogeboer en de GMA-2100 in het knalgeel sprak me aan maar was veel en veel te groot voor mijn kleine polsjes. Zelfs de klassieke gw5000u en dw5600 square waren te groot, dus wat dan… Online gelezen over de mw5610u maar nergens kunnen passen, hij zou kleiner moeten zijn dus dat was wel een plus maar zou het klein genoeg zijn? En alleen zwart, geen geel.

Na een tijdje zoeken kwam ik de JDM GMD-S5600 tegen, square, een stuk kleiner dan de gewone 5600, en niet onbelangrijk in het geel verkrijgbaar! Enige nadeel was absoluut niet te passen en een stuk minder features dan de 5610u; geen tough solar, geen multiband 6, en moeten importeren.

Toen de vakantie geboekt was moest ik echt knopen doorhakken, toch nog eens kijken bij de lokale juwelier en die hadden zowaar de 5610u eindelijk weer op voorraad. Gauw gaan passen en hoewel hij wat groter draagt dan ik gewend ben kon het net. Dus zo geschiedde

Maar dat gele bleef toch knagen. Blijkt dat er wel degelijk een gele 5610 bestaat, de MW5630! Helaas wel een JDM limited van 13 jaar geleden, nul kans dus. Maar gelukkig zijn G-Shocks makkelijk te modden en zijn de bezels voor deze limited nog wel te vinden, de bijpassende band daarentegen…

Even eBayen en een klein weekje later lag deze in de bus.

Dan 4 schroeven later:

Nu nog op zoek naar een bijpassende gele band, maar ik vind deze two tone ook zeker niet onverdienstelijk. Eerst maar eindelijk weer op vakantie. En over mijn horloge hoef ik niet na te denken.

10 likes

Gefeliciteerd, maar is deze gele rakker ook weer waterdicht?

Thanks! Jazeker, bij deze G is de bezel alleen een kapje over de module. De module zelf blijft nog helemaal dicht, dus die waterdichtheid zit wel snor.

1 like

Leuk verhaal, mooi geschreven. De gustibus non est disputandem, zegt een oud Chinees spreekwoord.

Ik vraag me af: waarom niet een mooie quartz duikhorloge overwogen? Voor een paar tientjes heb je er eentje die 200m diepte aan kan dus ook een afwasje. Je hebt ze in Pepsi, Coca Cola, Batman, Kermit, alles.
Al die functies van het model wat je nu hebt gekocht, welke ga je er echt van gebruiken? Ik denk: weinig tot geen.
Tip: probeer eens een Casio MDV107. Zijn overal te koop. Met een beetje meer moeite vind je een 106. Ik beloof je dat je verbaasd zult zijn. Het risico bestaat zelfs dat je deze hele hobby aan de wilgen zult hangen en vinden dat je er wel klaar mee bent.

Ah, I see. Net als bij mijn oude G-Shock, ware het niet dat ik daar ook de deksel los heb gehaald.

1 like

Dank voor het meedenken, maar met een lug to lug van bijna 50mm gaat dat hem echt niet worden met mijn kinderpolsjes. Ook heeft mijn gele rakker het kwa prijs niet onder te doen aan jouw suggestie, slechts een paar tientjes meer.

1 like

Daar valt zo’n casio toch niet onder?

Veel plezier met je G-Shock op vakantie.

1 like