NA: Ik ging voor een zakmes maar kwam thuis met een horloge...

Tot voor kort dacht ik dat Victorinox alleen (prima) zakmessen maakt, maar onlangs kwam ik er achter dat ze ook horloges maken. Victorinox Swiss Army om precies te zijn. Een kloon of een concurrent van Swiss Military Hanowa misschien?
Omdat het toch al weer een beetje kriebelde en ik eigenlijk ook wel een “net, niet te opvallend maar toch een beetje apart” klokje kon gebruiken, ben ik eens in hun aanbod gaan neuzen :nose:. En dat resulteerde uiteindelijk in deze NA:

De Victorinox Swiss Army Alliance 241871 Automatic; 40mm, witte plaat, zwart leren quick release bandje, no frills. Met een ETA 2892-A2 onder de motorkap; mijn eerste automaat met een tikgetal van 28.800 bph. De secondenwijzer gaat toch net wat ‘gladder’ rond dan bij mijn andere automaten met 21.600 bph. En voorlopig zie ik hem zo uit de doos maar zo’n 5 seconden per dag vóór lopen. Lijkt me niet slecht.

Voor de komende feestdagen ben ik dus voorzien :jack_o_lantern:

66 likes

Mooie aanwinst, en het mes? :rofl:

1 like

Mooi. Is toch beter dan een mes?

2 likes

Dat heb ik al jaren en wordt regelmatig gebruikt, zowel op vakanties als thuis :joy:

1 like

6 likes

Mooie Victorinox! Geniet ervan!

1 like

Prachtige aanwinst, maar het mes ook nog gekocht ?

1 like

Mooie Spartan. En proficiat met je nieuwe horloge!

1 like

Nee, blijf het oude nog maar even gebruiken. Is nog scherp genoeg :hocho:

1 like

Gelukkig maar :grin:

3 likes

That aint a knife…
:wink:

2 likes

Gefeliciteerd, leuke aanwinst!
Heb zelf een Victorinox Airboss mechanical Power Gauge (241576). Jaja, dat is een mond vol :grinning_face_with_smiling_eyes:
Nog altijd erg tevreden mee.

1 like

Van harte met deze mooie aanwinst :+1:

1 like

Dat is een vlijmscherpe keuze. Veel plezier ermee!

1 like

Gefeliciteerd met de aanwinst; mooi ding. Ik heb zelf het vorige model:

2 likes

mooi horloge zeg, veel plezier ermee

1 like

Ja, dat heb ik ook ergens gezien. Was hier niet het geval maar ik had er toch al één :wink:.

3 likes

Ja, zonder alle extra tools eraan; alleen een groot en een klein snijblad :rofl:,

1 like

mooi horloge! ook al zitten twijfelen voor eentje! je ben idd geset voor de feestdagen!

2 likes