NA Ik moet uit de kast.

Ik ben 38 en ik moet uit de kast.

Jarenlang gedaan alsof, denken dat je alles beter weet, het leven leiden dat je denkt dat je moet leiden. Je ziet de nieuwe Seamaster en je denkt ‘Goh, die nieuwe Seamaster’ en je ziet foto’s van een Rolex GMT en je denkt: 'ja, die GMT, da’s de graal, daar wil ik ooit wel ‘ns tienduizend euro voor op tafel leggen.’

Punt is, ik dacht ik een ‘moderne horloges man’ was. Daar mocht dan wel 'ns een re-editie bij (Mijn Glycine Airman 1 die ik nog steeds betreur) maar verder: niet gek doen. Nieuw is beter.

Tot ik een Benrus uit '69 kocht. Plots loop je met een brokje echte geschiedenis aan de pols, met krasjes en schrammetjes van vorige levens. (Het horloge, niet ik. Alhoewel.) Dat heeft toch karakter, zo’n vintage horloge. Zelfs mijn vrouw begon mijn horloges te appreciëren.

En toen moest de Stowa Antea weg. Prachtig horloge, maar kreeg geen polstijd. En na de Stowa nog wat prulletjes, een oud telescoop objectief, een bandje hier en daar. Om maar te zeggen: het horlogebudget was plots opnieuw iets ruimer. Niet ruim genoeg om te kopen wat ik allemaal kocht de laatste dagen - u weet hoe dat gaat - maar toch: de euro’s die ik op m’n rekening moest bijstorten bleven min of meer binnen de perken. Sort of. Ongeveer.

Maar waarom bijstorten? Wel, omdat ik niet één, maar drié horloges in het vizier had. En geen enkel ‘nieuw’, allemaal van vroeger. Oud, maar in mooie staat. En daarnet arriveerde het derde. De drievuldigheid is compleet want 't zijn alledrie horloges van - ik mag het niet meer ontkennen - één van m’n absolute lievelingsmerken.

Drie vintage Seiko’s, op een rij. Ik kan het niet langer meer ontkennen: ik hou van vintage horloges en iedereen mag het weten.

Dank aan het forum voor het advies, de aankopen en verkopen en de moed om door te zetten.

Hier de drie (voorlopig) laatste aanvullingen op de collectie. Van links naar rechts:

Seiko Navigator 6117-8000 uit 1969
Seiko World Time 6117-4000 uit 1971
Seiko 6309-7049 uit 1981

86 likes

Een openhartige ‘bekentenis’, waarvan akte! Gelukkig bevind je je onder gelijkgestemden.
Ik vind dat je een mooi trio hebt uitgekozen met de Navigator als topstuk. Alle draagplezier toegewenst!

1 like

Een mooi trio zo, geniet ervan.

1 like

Prachtig trio. Once you go old, you’re sold.

6 likes

Mijn beste,

Grandioos!!
Een fraai trio horloge-schoonheid,
welke je met gepaste trots het voortschrijden der tijd doet gadeslaan!!
Geniet er met volle teugen van. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Mooi drietal :+1:

En ik moet zeggen dat ik door de jaren heen ook steeds
meer gecharmeerd ben door vintage horloges.

1 like

Mooie horloges! En vintage rules! :+1:

1 like

Welkom bij de club!

1 like

Prachtig !
Vooral de World Timer… Wauw !!!

1 like

Ik hoop dat het oplucht, je hoeft niet langer te leven met een leugen. Net uit de kast en gelijk een triootje! :star_struck: Een driedubbel begin is het halve werk? :thinking:

Ik vind het een prachtige set: gevarieerd, en toch aan elkaar verbonden, geschikt voor veel verschillende gelegenheden. Ik wens je er van harte veel plezier mee! :hugs:

1 like

Dat zijn 3 mooie seiko’s! Heb zelf een voorkeur voor de 6309 maar dat heeft meer te maken met het formaat. De World Timer heb ik sinds ik weet dat ie bestaat een mooi ding gevonden alleen voor mijn smaak iets te klein en de Navigator zie ik werkelijk waar nu pas voor het eerst. Ben dan ook niet zo thuis in de vintage scene, heb eigenlijk alleen de 6309 in bezit gehad. Maar zo te zien ga je hier veel plezier aan beleven! :+1:

1 like

Mooi stel bij elkaar, ga je zeker veel plezier aan beleven :smiley:

1 like

Prachtige horloges en erg leuk geschreven!

1 like

Is niet erg joh, je bent nu uit de kast en waarschijnlijk opgelucht.
Geniet ervan en hou het veilig.

Op horlogegebied zeker waar :joy:

2 likes

:smirk::smirk:

1 like

Wat een prachtig betoog, dit is ware horloge liefde die zo gewaardeerd wordt hier!

En dan deze prachtige quote :

Eindelijk uit de kast, eindelijk de erkenning en geen stress meer om je voor te doen als iets of iemand anders!
Mijn respect voor deze dappere uiting, en waardering voor wat je nu bent.

Dank je wel voor deze prachtige openbaring, dat er maar vele u mogen volgen !

1 like

Wijsheid komt met de jaren, dus vintage er in met een mooi Seiko trio, veel plezier ermee :+1:

1 like

Mooi verhaal over een mooi drietal, veel plezier er mee!

1 like

Prachtige exemplaren allemaal en een heel all-round drietal. Veel draagplezier!

1 like