Na: Ik zie dubbel. Tudor vs....

Gefeliciteerd alvast. Een ‘foute’ keuze kan je eigenlijk al niet maken. En mijn voorkeur? Dat is helemaal niet belangrijk. Draag ze allebei een paar dagen en dan merk je vanzelf wel welke je aandacht langer kan vasthouden. Al het andere zijn ‘koude’ factoren. Belangrijk natuurlijk maar gevoel gaat voorop.

Succes met je afweging. Geniepig lachje emoji…

1 like

Eta :grin:

Groetjes van zn gekleurde broertje

4 likes

Ik zou de nauwkeurigheid en waneer je verwacht het horloge te moeten gaan service in je keuze meenemen… (weet niet welke er het meeste vlieguren op heb zitten ? )

Zo op het eerste gezicht zien beide er top uit. :ok_hand:

Qua looks is de wijzerplaat het grootste verschil. Welke jij mooier vindt kun je uiteraard het beste zelf beantwoorden… :grin:

Gangreserve vind ik zelf minder spannend… zeker als je m dagelijks gaat dragen… ?

Ik draag ze absoluut niet dagelijks.
De service neem ik zeker mee in de overweging. De Eta servicen kan voordeliger, maar is ook sneller aan de beurt. (Want 5 jaar oud vs nog geen jaar oud.)

En toch hè… Na me nog even te hebben verlekkerd aan de foto’s durf ik mijn voorkeur aan je op te dringen. De Roos: de wijzerplaat en ETA. Maar vooral de wijzerplaat. Meer ‘eigen gezicht’.

2 likes

Hier helemaal mee eens! :+1::slightly_smiling_face:

:rose:

2 likes

Ik volg! Ik heb een Tudor ETA en een inhouse en de inhouse voelt toch een stukje meer high end. Het opwinden gaat soepeler, balansbrug, antimagnetische balansveer enz…
De 70 uur gangreserve tov 38 is ook mooi meegenomen voor een horloge dat je niet dagelijks draagt. Dat het @daffie niet boeit kan in geloven, met zijn one piece collection :rofl:

5 likes

Yes yes :joy:

3 likes

Er moet bij de Inhouse een extra schakel tussen & hij drukt -door de dikkere caseback- wat meer in m’n pols. Ben benieuwd of de extra schakel dat gaat oplossen!

Dat dus.

1 like

Comfort boven alles natuurlijk… als hij niet zo aangenaam draagt, dan is’t snel beslist :slight_smile:

2 likes

Klopt!
Dan wordt 't een makkie!:ok_hand:

Maar eerst eens even wat langer dragen.

1 like

100% de ETA.

2 likes

Los van alle kleine verschillen ziet iedereen toch veel liever een in-house?

1 like

De eta , dial vind ik persoonlijk knapper.Tevens niet meer in productie en een korte productierun dus mogelijk een collecters item.

1 like

100% de ETA.

Dunnere kast.
Een beter draagcomfort.
Goedkoper in service.
Band is mooier (alleen mijn mening natuurlijk).
Is uit productie en in de toekomst meer waardevast, voor wanneer je dit belangrijk vindt. Een collectors item gaat het natuurlijk nooit worden want ze zijn in massa geproduceerd.

1 like

1 van de 2 ruilen voor een blauwe uitvoering.:sunglasses:

4 likes

Nee, ik heb de blauwe een weekje geleend van @Motormuis. Ik mis gouden markers, die in mijn ogen het horloge anders & warmer maken.

Ook een duidelijk verschil tussen de ETA & inhouse; de lume is al aan het verkleuren tov de wittere lume van de nieuwere inhouse. Mijn vrouw zag het gelijk.

2 likes

Beide hebben hun plussen. Heb zelf de inhouse, maar de ETA-versie is eigenlijk de verstandskeuze.

Vind zelf de roos op de dial van de ETA een dubbel plus. Ben over de smiley minder enthousiast.
Inhouse is de dikte wel een min, maar daar staat volgens mij weer tegenover dat het uurwerk wat nauwkeuriger is. Gek wordt je ervan af en toe van al die keuzemogelijkheden:thinking:

1 like