NA: in iedere collectie hoort een Nomos

Zondag dus weer tijd voor een verhaaltje, vandaag weer eens een nieuwe aanwinst.

Een tijdje geleden bracht ik in Utrecht een bezoek aan een juwelier die Nomos in het assortiment heeft.
Allerlei modellen gepast en door het enthousiaste gepassioneerde verhaal in combinatie met de eenvoud die de modellen van Nomos hebben, ben ik gepakt door het merk.

Deze beste meneer zei dat er altijd een Nomos in een collectie van een liefhebber hoort, waar ik het inmiddels helemaal over eens ben.

Volgend jaar verwacht ik een ander horloge te ontvangen van Nomos, maar ik heb mij afgelopen week verrijkt met mijn eerste Nomos in het bezit binnen de collectie.

De eenvoud maakt hem geweldig, datumvenster is prettig gepositioneerd en de puntjes tussendoor maken het horloge net even anders. Oja, horloge heeft een kijkglaasje dat een kijkje onder de motorkap geeft :slight_smile:

Goed, 't gaat om een Nomos metro date, waarvan de foto’s hieronder te bewonderen zijn :innocent:

76 likes

Gefeliciteerd mooi in zn eenvoud :+1:

1 like

Foto? :sunglasses:

Mooie NA, enjoy!

1 like

Oh haha helemaal vergeten, volgt later :wink:

Nomos 1 in the pocket en nr 2 onderweg. Goed bezig! Veel draagplezier van de Metro & verwachtingsvolle momenten richting de tweede.
Of in elk collectie een Nomos hoort, lijkt me geen wetmatigheid. Kwestie van smaak, stijl, voorkeur, etc. Overigens ben ik van mening dat in mijn collectie wèl een Nomos hoort. Daar is de diepergaande fascinatie van horloges voor mij ooit begonnen. Soort van must have voor mij. Maar welke? Ik neem m’n tijd en voeg vanzelf iets toe dat mooi aanvult op - of eigenwijs overlapt met - de verzameling.

1 like

Supergave aanwinst! Veel draagplezier. Horloge met een eigen smoel :+1:

3 likes

Prachtig horloge! Veel draagplezier toegewenst

1 like

Ja je kunt niet stellen dat iets ‘moet’, maar vond 't wel een gevleugelde uitspraak. Ik ben zelf helemaal gepakt door de eenvoud en het verhaal

1 like

Thanks helemaal mee eens!

Dank Pim! Komt goed :innocent:

1 like

Proficiat

1 like

Eens omdat ik er een heb, maar verder is dit natuurlijk complete onzin. Geen enkel merk is verplicht om een collectie uit te bouwen.

Verder een erg gaaf merk, en de metro is een prachtig voorbeeld van de eigenzinnigheid van het merk. Veel draag plezier, en ben benieuwd naar de 2de.

5 likes

Erg mooi horloge! Die gestileerde Nomos wijzerplaten blijven lonken. Gefeliciteerd met de NA, geniet ervan!

1 like

Meneer Punte heeft wel gelijk. Ik wil ook ooit een Nomos. Gefeliciteerd.

1 like

Schitterend inderdaad!

1 like

Gefeliciteerd met je NA Daniël. Mooie Nomos en dankzij alle enthousiaste verhalen en foto’s op HF ondertussen ook op mijn verlanglijst

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd. Veel plezier ermee.

1 like