NA … in shock

De zon schijnt mijn slaapkamer binnen door het gordijnloze dakraam. Ik wordt wakker in shock … zonneschijn … iets dat ik lange tijd niet meer gezien heb. Een fijne afwisseling t.o.v. alle stormen en de vele regen van de laatste weken (of is het al maanden). Na het gebruikelijke ochtendritueel schiet ik mijn winterjas in en ren naar buiten, klaar om naar de stad te gaan. Ik wil een nieuwe zomerjas gaan kopen, en dat gevoel wordt extra kracht bijgezet door het prachtige weer. Eenmaal buiten ervaar ik mijn 2e shock van de dag. Het voelt zowaar aan als een lentedag. Een winterjas is veel te warm. Snel weer naar binnen voor een minder warme jas. Ik fiets zelfs zonder muts en handschoenen richting stad, en dat zonder blauw aan te lopen van de kou. Wat een shock. Heerlijk!

Terwijl mijn fiets gestald is, loop ik een beetje te struinen door de stad, op zoek naar de zo gewilde zomerjas. Op weg naar een kledingzaak passeer ik de juwelier. Mijn ogen dwalen af, als door een schittering aangetrokken, naar de etalage met de vele prachtige horloges. Mijn lichaam volgt hersenloos mijn ogen, en voor ik het weet sta ik voor de ramen te hijgen, genietend van al dat lekkere snoepgoed. Ik moet oppassen dat ik niet ga kwijlen. Plots valt mijn oog op de steel-serie van G-SHOCK. En daar is de derde shock van vandaag. Dat zijn mooie horloges, en nog betaalbaar ook. Maar aangezien ik binnenkort een andere incoming heb, maak ik mezelf wijs hier nu niet in te investeren. Op de één of andere manier weet ik mijn lichaam weg te loodsen richting de kledingzaak. Ik probeer mijn gedachten te beheersen: “jas kopen, jas kopen, jas, jas, jas … ja … j … h … ho … hor … horloge, horloge kopen”.

Ik zet nog een ander middel in, in de hoop mijn gedachten te kunnen verzetten: koffie drinken. Dan kom ik wel tot rust, denk ik. Genietend van een heerlijke cappuccino, zittend in de zon, zoek ik op mijn telefoon naar de modellen van de steel-serie. Oeh, die GST-B400 is wel de bom, op papier wel te verstaan. Mijn verlangen begint te branden. Auw, nee dat is niet mijn verlangen, maar de hete koffie op mijn lippen. Dit middel werkt dus ook niet. Dan zit er maar één ding op: op naar de juwelier.

Ik loop nog twee keer langs de juwelier, en kan uiteindelijk de verleiding niet weerstaan. Dwangneurose? Ik loop naar binnen en wordt snel geholpen. Ik laat de hele serie aanslepen, B100, B200, B300 en B400 en slinger ze als een ware pro behendig om de pols. En hier bewijst de chemie wederom dat wat ik op papier misschien het mooiste vind, niet perse het beste past bij mijn brede en behaarde polsen. De B200 staat verreweg het mooiste. En laat deze uitvoering ook nog eens een leuke korting hebben, maar dat doet niet terzake. Ik slinger ze allemaal nog een keer om de pols slingeren voor de zekerheid, maar het antwoord verandert niet.

Ondanks dat het een G-SHOCK is, de 3e shock van de dag, is deze eigenlijk niet eens zo groot. Zeker niet in verhouding tot mijn Mudmaster. De afleesbaarheid van de tijd is fantastisch en de “fuel gauge” is een leuk detail. De zacht rubberen band zorgt voor een enorm hoog draagcomfort. Het gadgetgehalte is bij deze klok wat minder dan de Mudmaster, als je kijkt naar de mogelijkheden. Bij deze serie ontbreken de sensoren voor o.a. kompas en temperatuur, maar dat is niet iets dat ik elke dag gebruik (lees: nooit). Wel is de B200 ook via de App te verbinden en in te stellen. Heel wat makkelijker dan via het horloge zelf. Oh, en een sterk punt in mijn ogen, solar. Geen gepriegel met die kleine batterijen, een beetje (zon)licht is voldoende voor maanden plezier. En zonlicht is er vandaag genoeg.

Met een lege portemonnee en volle tas fiets ik weer naar huis. Ik voel me opgeladen. Verlicht. Thuis wissel ik de Certina DS Prince snel om met de G-SHOCK, en ga gelijk spelen met de App en bewonder ondertussen de kunsten die het horloge verricht onder aansturing van de commando’s. Ondertussen draag ik het horloge al enkele weken en groeit mijn waardering voor dit merk nog elke dag. Deze zal ik niet snel beu zijn. Misschien breidt ik mijn verzameling van G-SHOCK’s zelfs nog wel eens uit. Een echte miskoop is bijna niet mogelijk voor dit geld.

Oh, en de jas? Ja, die heb ik ook gekocht. Maar dat is geen shock, dus het vermelden niet waard.

88 likes

Haha, heel herkenbaar…:grin:

Toffe aanwinst :grin:!

Toffe aanwinst, geniet er van :+1:

Heel leuk geschreven en veel plezier met jouw nieuwe aanwinst !

Huh, in welk deel van de wereld zit jij momenteel?? Hier in het zuiden van NL al bovengemiddeld veel zonuren gehad in maart…

Mooie Shock, dat wel hoor…

Haha, horloge begin maart gekocht. Verhaal vnvd pas gepost.

1 like

Lekker leesbaar goede aanwinst veel plezier met je g shock

Hahaha ,maar wel een toffe aanwinst hoor .

1 like

Mooi ding man.
Een stalen G shock is altijd goed.

1 like

Dit zijn de betere shocks :wink:

Herkenbaar verhaal! Veel plezier met je G-Shock👍

Haha, leuk geschreven en heel veen plezier met deze prachtige aanwinst!

1 like

Krijg hier idd summervibes van! Top verhaal en horloge :+1:

Dat gevoel van voor de etalage staan bij de juwelier en dan de vibes krijgen om wat moois te gaan kopen terwijl je eigenlijk iets heel anders van plan was is heel herkenbaar voor mij. De bevrediging om dan te doen wat je gevoel je ingeeft is heerlijk. Die andere boodschappen komen toch nog wel een keer goed…
Soms ook wel een probleempje: hoe moet ik dit thuis nu weer uitleggen aan Mw. Lexaf?
Leuk verhaal en een heel leuk horloge. Veel draagplezier!

1 like

Wat een leuke inleiding, goed geschreven verhaal, nog gefeliciteerd natuurlijk met deze G-Shock en veel draagplezier :+1:. Als je nog eens een goedkope shock wil, kan dat natuurlijk met 2 spijkertjes in het stopcontact en je hoeft niets eens de deur uit. :wink:.

2 likes

Mooi verhaal! En have fun met je aanwinst!

Ik heb een nieuwe jas gekocht en kreeg er gratis een horloge bij. Hoe duur de jas was? Maar €500, een koopje …

2 likes

En een lume dat het horloge geeft dan, niet normaal …

2 likes

Gave klok, veel draagplezier.