Ik loop al wel langer met interesse in integrated bracelet horloges rond eigenlijk. IWC Ingenieur op één denk ik, maar ben er nu nog niet aan toe.
Maar ik wilde het toch wel eens proberen. Dan kun je een prx oid in huis halen. Niet geweldig en ze hebben niet allemaal een lekkere versie van de powermatic 80. Heb ook wel gekeken naar nivada en dergelijke, maar dat vind ik het net niet.
Casio heeft vorig jaar met de efk100 voor het eerst automaten geproduceerd, toen nog met seiko nh35 aan boord.
Sinds vorige maand is de nieuwe versie er, de 110. Iets betere afmetingen en een miyota aan boord. Ik heb een lichte seiko aversie, klikt nooit, dus dat was een plus.
Ik heb de gok genomen en ben onder de indruk. Te vinden onder de 250 euro bezorgd en wel. Automaat, scherpe afwerking (als in duidelijk te onderscheiden vlakken in afwerking, niet als in pijnlijk), band met gefreesde sluiting, aparte wijzerplaat.
Oordeel zelf. Dit is de EFK-110D-7AER. Ik noem deze met aparte wijzerplaat de ‘otoku’, een wijzerplaat geïnspireerd op al het zilver dat platgedrukt in je portemonnee blijft ipv uitgegeven .![]()