NA Invicta Pro Diver 1953 ; groeidocument

100 a 200 euro afhankelijk van de 1000 of 1900 uitvoering.

2 likes

Neem aan dat voor de amateur de 1000 uitvoering voldoet?

Geloof dat de 1900 coaxial kan… kleurenschermpje heeft en de gain kan aanpassen. Voor de 75 euro meerprijs ben ik meteen maar voor meer gegaan ipv er echter komen dat je wat mist aan de 1000.

1 like

Dit bandje heb ik ook maar het is te klein voor mijn pols. Jammer hoor!

Vandaag maar eens een nato opgelegd:

5 likes

Op rubber, draagt fijn en oogt goed.

7 likes

Gefeliciteerd. Die heb ik ook :wink:

1 like

7 likes

Sinds kort de Invicta Pro Diver 1953 op rubber gezet en dat is voor mij gelijk het einddoel met dit horloge. De stalen band is orde, maar nu is het WOW voor mij.

Hoewel de band niet exact aansluit op de kast, is zo’n curved end toch wel heel fraai, hoor!

En dit heet draagplezier!

7 likes

Vraag me af of iemand we een datumvenster durft te maken. Zou haast de mijne willen opgeven als experiment.

Kun je er beter een andere plaat op schroeven joh. Gaat nooit netjes worden.

Vindt maar eens een gilt dial met datumvenster zo mooi als deze =]

Gewoon de Seiko mod community door…

Ik weet 100% zeker of het klopt, maar volgens mij zijn de NH35 en 7s26 movement platen uitwisselbaar… aangezien de movement upgrade voor de SKX best gebruikelijk is.

NH35 en 7s26 dials zijn uitwisselbaar alleen zit bij een SKX de kroon op 4 uur. Je moet dus een dial hebben die geschikt is voor de kroon op 3 uur. Mijn aftermarket dial was geschikt voor beide. Van de 4 bevestigingspinnetjes moest ik er twee wegknippen.

1 like

Dan klopt het met wat ik ongeveer dacht, al had ik zelf niet nagedacht over de kroon :slight_smile:.

Maar volgens mij zijn er genoeg gilt dials met date window voor die seiko movements gemaakt.

1 like

Ik heb er dus ook 1 ontvangen. De mijne zou echter weer mogen vertrekken gezien ik in de behoorlijke wachttijd meerdere aankopen heb gedaan. Bij binnenkomst bleek de uitlijning niet 100% te zijn en zat tevens een productiefout op 1 van de endlinks. Ik kon m retour sturen en geld terug krijgen of hij wordt hersteld. Ik had zodoende geld terug in gedachte, maar inmiddels dus in t topic gelezen waar t nou een hommage van was (de rolex 1953) en vond m idd redelijk goed gelukt. Zodoende gekozen voor herstellen.
Nou is mn vraag (waarschijnlijk al ergens genoemd): wie kan er een saffier glas in knallen en wat kost dat ongeveer?

BVD

Goedemorgen, vandaag maar eens op oranje siliconen geprobeerd. Is er dan niets wat deze klok niet hebben kan?

8 likes

Staat hem wel maar vind dat er teveel ruimte is tussen de band en kast,

3 likes

:joy::joy::joy::joy:

Ik heb me even stilgehouden m.b.t. mijn ontvangen Invicta diver 1953

1: ziet er verdomd goed uit
2: het horloge lijkt duurder dan het is
3: het verzetten van de tijd is wat uh…hakerig
4: ik vond het leuk om met de inkoopactie mee te doen
5: mijn geboortejaar staat op de wijzerplaat- leuk!
6: geen datum, dat maakt het wel mooi rustig
7: de wijzers zijn oké
8: de lumen staan toe de krant te lezen in het donker
9: de grootte is precies goed dit ontwerp
X: met de randen van de band kun je oude kaas goed snijden of desgewenst hardnekkige stickers verwijderen.

Ik heb het horloge aan mijn zoon geschonken met de aanvulling dat we samen een keren bandje gaan kopen.

9 likes