Gisteren binnengekregen van Watch2Day: de Invicta Speedway 9211.
Dit is een hommage aan de Rolex Cosmograph Daytona. De verschillen zitten in de details, de kwaliteit en uiteraard de prijs. Na deze constatering wil ik het daar niet meer over hebben - op dit forum wordt over hommages IMO genoeg geschreven en ik wil me niet in die discussie mengen.
On topic.
Ziet er leuk uit, qua afmetingen (net geen 40 mm) precies mijn smaak en een niet te drukke wijzerplaat
Er zit lume op de wijzers maar die geeft niet veel licht. Voor de rest goed afleesbaar en loopt goed gelijk. Ik heb nog geen long term afwijking gemeten, dus echt goed beoordelen kan ik dit nog niet.
De band zit goed en is makkelijk op lengte te maken.
MAAR…
Mijn klus viel aan dek van verbazing toen ik er achter kwam dat de secondewijzer van de stopwatch op de 6 uur subdial zit, en de grote (centrale) secondewijzer hoort bij time of day! Wat ik afweet van chronografen zou dat precies andersom moeten zijn. Op deze manier heb je ook weinig aan de tachymeter bezel.
Komt dit vaker voor? Dan moet ik goed uitkijken als ik weer een chrono koop.
Ik heb behoorlijk gemengde gevoelens ten aanzien van dit klokje: enerzijds mijn smaak, anderzijds deze rare fout. Of is dit geen fout en zit er een diepere bedoeling achter die ik niet vermag te doorgronden?
Dat heb ik nog niet eerder gezien… Wel een hele grote misser wat mij betreft. Bij de oude versie schijnt het dus wel goed in orde te zijn, volgens het WUS topic. Oude model is ook iets mooier wat mij betreft
Inderdaad een rare misser!
Draait jouw wijzer op 6 uur ook heel snel het aantal rotaties weer terug als je de “chrono” hebt gestopt zoals in de US review staat?
Bescheiden uitstraling en formaat voor een Invicta trouwens en daarmee zeker niet lelijk!!
(niet relevant maar just my 5 cents! )
Volgende keer huiswerk doen . Je kunt hem natuurlijk binnen de wettelijke bedenktermijn retourneren.
Anders wordt het een kwestie van proberen er mee te leven. Dan kan moeilijk zijn…
Inderdaad… Echter, op zo iets reken je toch niet? Ik niet, althans - als rookie zijnde. Ik ga er in goed vertrouwen van uit dat een fabrikant zich niet bezondigt aan dit soort miskleunen. Bij neppers misschien, maar niet bij een gewone fabrikant.
Maar het komt kennelijk vaker voor, zie Lorus hierboven.
Bedankt voor de tip over de bedenktermijn. Ik zal ze contacteren.
Grapje bij Festina (F6842/2): ook daar de secondewijzer van de stopwatch op de 6 uur subdial, maar daar is door Festina wel rekening mee gehouden: de tachymeter ring zit om de desbetreffende subdial!