NA Invicta zakhorloge 1895

Vandaag net terug van een kleine service beurt, was behoorlijk vies en gebroken veer. Maar nu loopt hij weer! :smiley:

Dat vraagt om een NA Topic in het vintage deel van het forum.

41 likes

Dat ziet er gaaf uit! :+1:

2 likes

Mooi, mooi, mooi !
(Ik ben een grote fan van zakhorloges)

2 likes

Heel mooi horloge! Is het gelijk je oudste Invicta?

2 likes

Denk het wel

1 like

Ook al komt deze ook daar dicht bij inde buurt

2 likes

Mooi hoor! Proficiat.

Heb je nog een before🤔

Nee helaas niet.

1 like

Mooie aanwinst, en in super nette staat nog :ok_hand: :ok_hand:

Ik heb wel het idee dat dit horloge wat nieuwer is dan 1895. Denk meer aan rond 1920 omdat er al een normale tijdverstelling door uittrekken van de kroon op zit.

Het feit dat er 1895 op staat zegt alleen dat Invicta in dat jaar op de nationale tentoonstelling in Frankrijk een medaille heeft behaald, maar het horloge kan een stuk nieuwer zijn. Je komt dat soort vemeldingen vaak tegen op zakhorloges, was erg populair in die tijd.

2 likes

In dat geval zal die andere vast ouder zijn. Ik zal straks uurwerk ervan delen zodat je dat beter kunt beoordelen. Foto hierboven is overigens voordat die een service heeft gehad en het glas helemaal vies was.:sweat_smile:

1 like

Die lijkt mij qua stijl inderdaad ouder :thinking:

1 like

2 likes

Super, genieten👍

Prachtig !!! :star_struck:

20201027_195644

Uurwerk oogt qua stijl ouder, al heeft ook deze gewoon een “uittrekbare” kroon voor tijd verzetten, dus toch ook rond 1920, misschien net iets ervoor. :thinking:

Gaaf :ok_hand:t2:

1 like
2 likes

Grappig is dat ze in artikel dit schrijven:

The four known manufacturers of Mark V watches were Zenith, Omega, Doxa and Electa.

Maar vergeten blijkbaar Invicta. :grinning:

heb al eens op dit forum eerder gedeeld dat Invicta wel meer horloges hebben geleverd voor militaire doeleinde.

1 like

Ah, de mk v dateert uit 1916, zat ik er ook weer niet vreselijk ver naast met m’n net voor 1920 :innocent: :grin:
Ook een mooi ding :+1:

Je vraagt je gelijk af of ze dat bewust doen :thinking: :roll_eyes: :grin:

1 like