NA: It’s not about the size, but the motion of the ocean.

Bij het hier wel bekende Schaap & Citroen sloeg ik de reden van mijn bezoek om mijn oude pols: een best wel elegante, maar ook ietwat saaie IWC dress watch. Maar zoals dat gaat met de meeste mannen en glimmende dingen, werd mijn aandacht al snel weer afgeleid.

En in een keer lag hij daar, op het fluwelen tablet, de Cartier Santos Medium in Two Tone uitvoering. Meteen daarna lag deze als een vierkant miniatuurfort op mijn pols. Ik voelde me meteen een betere versie van mezelf. De verkoper keek me aan alsof ik zojuist een geheime code had gekraakt. “Medium of Large model?” vroeg hij met een typische mysterieuze verkopers-glimlach.

Mijn vrouw, die naast me stond, probeerde me te overtuigen van het large model. “Je bent geen imposante man, schat,” zei ze. “Het large model maakt je imposanter.” Ik keek naar mijn pols en vervolgens naar het horloge. Het was alsof James Bond en Mr. Bean in een intense discussie waren verwikkeld.

Ik twijfelde. Zou ik voor de stoere uitstraling van het large model gaan? Of voor het subtielere medium model dat mijn innerlijke geheim agent beter tot zijn recht liet komen? De verkoper wreef in zijn handen, alsof hij een pokerface oefende.

En toen gebeurde het. Ik keek naar mijn vrouw en zei: “Ik ga voor het medium model. Ik wil niet dat mijn horloge mijn geheimen verraadt, maar eerder fluistert: ‘Ik ben een man van mysterie en goede smaak.’”

De verkoper knikte goedkeurend. “Uitstekende keuze, mijnheer. En vergeet niet: met dit horloge kunt u altijd op tijd zijn, zelfs als u te laat komt.”

En zo verliet ik Schaap & Citroen met een Cartier Santos om mijn pols en een glimlach op mijn gezicht. Mijn vrouw keek me aan en zei: “Nick, je bent een oude dwaas, maar wel een stijlvolle oude dwaas.”

Hoe dan ook, ik ben dolblij met deze wederom impulsieve aankoop.

227 likes

Een goede keuze om voor de medium te gaan, hij staat je prima. Geniet ervan, ook al word je thuis als niet-imposant gezien.

7 likes

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier toegewenst. Staat je goed :+1:

1 like

Heerlijk leesvoer & weloverwogen fraaie aanwinst. Gefeliciteerd & veel ingetogen genoegens!

1 like

Mijn beste,

Mooi gesproken!!
Een vorm van bescheidenheid, die sluwheid maskeerd!!

Proficiat met deze glorieuze verworvenheid!!
Draag hem in goede gezondheid. :four_leaf_clover:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

6 likes

Leuk geschreven :rofl:
Perfecte maat zo te zien

1 like

Mooi stuk, mooi tijdstuk. Top gedaan.

2 likes

Mooi! Proficiat.
Die maat is perfect IMHO :smile:

2 likes

Staat je prima! Goed gekozen zowel qua model als qua grootte. Veel draag plezier!

1 like

Mooi! En dit is de juiste maat, echt waar. :ok_hand:

2 likes

En een man die te laat komt is altijd nog beter dan een man die te vroeg komt :wink:

4 likes

Goede keuze en gefeliciteerd. Veel draagplezier.
Heb je ook een foto van het horloge op de leren band?

2 likes

Fraai en goede keuze :ok_hand:

1 like

Super leuk geschreven en pracht horloge!

1 like

Two tone is gaaf, staat je goed, geniet er van :ok_hand:t2:

1 like

Mooi hoor! En je bent een gezegend iemand als je dit soort aankopen impulsief kunt doen :wink:

1 like

Yep, alleen met een kast vol vingervlekken :slight_smile:

8 likes

In geval van twijfel is kleiner altijd beter, zeker bij two-tone. Gefeliciteerd met dit prachtige horloge!

Orologio Signaturis Temporis

2 likes

Ik ben me daar erg van bewust @Raymoi5, mijn post was echter niet bedoeld om daar nadruk op te leggen.

2 likes

Prachtige aanwinst! Goede keuze om voor de medium te gaan :wink:

1 like