NA: It’s not really Grand. It’s definitely not the King. Prestigious? Maybe. I call it: “The Wanderer”.

Nietes. Er is niks mis met een goede bund strap, al vind ik het fijner om m’n horloges zo laag mogelijk te dragen.

Ik zit naar een Excelsior Park te staren van 13mm dik bij een diameter van 39. Die is net zo rond en bol als die Presage, dus die kastvorm is dikke prima, lekker vintage bollig. Ik hou er van.

Exact. Daarom zou ik een twee piece voor fixed lugs scoren.

Ik zou hier misschien naar kijken.

Dat vind ik dus het meest controversiële aan dit horloge. Waar is de versie met alleen een kleine seconde no date?

Neuh, het zit 'm niet in de prijs. Het zit 'm in wat passend is voor 1912.

Zo zag hij er uit, wat je terecht ook postte.

Ahhhhhhh… vandaar die band… Juist. Negeer alles wat ik over die band gezegd heb, die bund is je vriend. :slight_smile:

Hij staat je in ieder geval goed! :+1:

Ik kreeg een notificatie. De Bund van de Alpinist is een kutding met een totaal onpraktische keeper, een stugge lap leer onder de pols en een hele nare stopverfkleur.

Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij met dat ding, maar die band ligt op zolder te vergaan. Dat doen ze bij deze Laurel beter.

Ik zou een skyflake, speedtimer, SARW en die prachtige Tissot world timer geen buitenbeentjes willen noemen. Topstukken zijn het. Super leuk, ook al is blacked out niet m’n ding.

1 like

Mooi verhaal, van harte met je mooie NA!

1 like

Heerlijk, veel tekst en mooie foto’s bij een mooi horloge. Nadeel is alleen dat ik hem nou ook wil…
Maar gefeliciteerd.

2 likes

Gefeliciteerd met je NA. Langste uitleg ooit, maar top onderbouwd en goede foto’s :+1:t2:

1 like

Ja hoor, ik kan jouw enthousiasme voor de Laurel wel delen. Deze heeft wel een 1913 gevoel, zonder ouwbollig te zijn. Inderdaad knap van Seiko om een dergelijk horloge uit te brengen.
Aan de pols ook iets heel anders dan de hele HF blauw collectie.

1 like

Ik vind hem helemaal top.
Gefeliciteerd met en geniet van de nieuwe aanwinst.

1 like

Mooi hoor! Veel plezier ermee!

1 like

Heel leuk om te zien en te lezen, bedankt!
En plezier ermee💙

1 like

Mooie foto’s, mooi verhaal en een prachtige wijzerplaat. Heerlijk eigenwijs (wandelaars)horloge, geniet van jouw NA!

1 like

Dank allen!

Hah, ja zeg dat :wink:

Dat kan ik me op zich ook best goed voorstellen. Maar die is voor mij met 33mm echt te klein.

In de horlogekist van mijn eega. Ben ik denk ik vervolgens wel het horloge “kwijt”. Ben ik bang.

Zekers, hij heeft ook al wat jaartjes kunnen oefenen. :wink:

Precies

:pray:

In Rotterdam bij Brunott ligt er nog één. :wink:

4 likes

Voor mij een prima maat, maar dat geldt inderdaad niet voor iedereen. Maar er zijn ook trench watches voor de grotere polsen; deze is 41 mm :innocent:

4 likes

Helemaal eens.
Verkeerde eerst nog in de veronderstelling dat Seiko alleen een quartzcaliber met kleine seconde heeft en geen mechanisch caliber in deze configuratie maar wat blijkt, Seiko heeft wel degelijke een handwinder met subsecondenwijzer.
Sinds 2005 produceert het voor Credor caliber 6898.
Hoe leuk zou het zijn als deze Laurel…
Een gemiste kans.

5 likes

Ik snap wat jullie zeggen.

Persoonlijk zou ik dan meer zien in een GS met kleine seconde en emaille wijzerplaat.

Maar dan kom je toch weer in het Credor domein…

Jahaaaaa, jij weet precies de gevoelige snaar te raken.
:wink:

Je doet jezelf tekort. :face_with_hand_over_mouth:

En hoppa,…een nieuwe categorie die aanschuift tegen de fieldwatch.

Ik zou iig geen moeite hebben om deze verzameling te integreren
:relieved:

Mooie foto, mooie keuze, heel heel mooi verhaal
:ok_hand:

Hoop dat je die meeneemt als we elkaar weer treffen.
(Misschien in april? Check later de Whatsapp maar ff)

Veel geluk en voldoening gewenst met deze Seikoling
:facepunch::grinning:

2 likes

Haha,

Dank je.

Maar zekers!

De agenda ligt paraat.

1 like

Mooie uiteenzetting Jaco! Veel plezier er mee

1 like

De 9s63 bestaat ook, maar die heeft een power reserve op drie uur. Misschien dat je 'm zou kunnen ghosten, maar dan zit je nog met een secondewijzer op 9. :slight_smile:

Maar die Credor kan ook in de vorm van de GCBE995 komen, met een witte plaat. Prachtig spul. Als ze dat uurwerk in die Presage hadden gelepeld hadden… Poeh. Ik moet nog eens een high end Credor kopen.

Als ik ooit nog een Spring Drive aan de verzameling toevoeg weet ik al welke het wordt.

Sorry, @koetsjh, ik raak enthousiast wanneer ik topics voorbij zie komen over obscure of zeldzame Seiko referenties.

3 likes

Haha, no problemo. Ik ken het gevoel. :wink:

En die Credor is natuurlijk ook fantastisch. :ok_hand:

1 like

Leuk verhaal met mooie begeleidende foto’s!
Veel plezier ermee :smiley:

1 like

Goed verhaal en mooi horloge, die plaat is :heart_eyes::heart_eyes:

1 like