Muziekje erbij (en ja, dit nummer puur en alleen vanwege de afschuwelijke pun):
In mijn laatste 2 NA topics liep ik al te refereren aan een toolwatch die ik wilde kopen. Mijn collectie zit (afgezien van 2 Casio’s en een Citizen) ramvol met dressers. Niks mis mee, maar ik miste een horloge dat ik altijd en overal kon dragen.
Afgelopen zomer had ik een topic geopend, al zoekende naar een toolwatch. Nu kwam daar als allerlaatste reactie op: “Rek je budget en kijk naar een tweedehands Sinn.”
Sinn. Hmmm, mooi merk met een design dat mij echt aanspreekt, zeker de “simpele” 556i.
Een 556i lag op dat moment wat buiten budget, maar ik had wel een zoekopdracht uitgezet op de Duitse Ebay. Een paar keer net misgegrepen, maar geduld is een schone zaak.
Heb nog even lopen twijfelen tussen de gewone 556i en de 556i B (met blauwe dial), maar het gemis van de datum op de B variant heeft mij doen besluiten te gaan voor de reguliere 556i. Een toolwatch moet voor mij een datum hebben.
En toen opende ik hier nietsvermoedend weer eens HF op een zaterdagavond, om te worden begroet door een Sinn 556i in het blauw. Nog maar twee maanden oud, aangeboden door @Vito72, voor een naar mijn idee erg nette prijs, inclusief stalen bracelet en Hirsch band. Meteen in de pen geklommen, en afgelopen dinsdag samengekomen om het horloge te bekijken. Was ietsje nerveus vooraf, 38.5mm is ietwat aan de grote kant al van wat mijn polsen aankunnen, het ging afhangen van de L2L. Dit had ik van tevoren aangegeven, en gelukkig was dat geen probleem voor Vito.
Ik zou zeggen, oordeel zelf.
Een heerlijk horloge in al zijn eenvoud. Heel duidelijk af te lezen, lume heb je in het donker nauwelijks nodig, en zit (ondanks het wat grotere formaat voor mij, 36mm is de sweetspot) heel goed. Geloof dat ik na aankoop continu turend naar de wijzerplaat door Utrecht gelopen ben, dat ik niet in een gracht beland ben is een godswonder! Voor de Sinn had het niks uitgemaakt, want 200 meter wasserdicht.
Fotootjes:
De bips van de Sinn, aangedreven door een topgrade Selitta SW-200.
En tot slot met zijn Duitse neefje, qua design geënt op vergelijkbare principes. Als Duitsers aan ying en yang deden, was dit de combinatie.
Bedankt voor het lezen en een fijne zondag HF.