NA: IW3741 IWC Pilot Chrono mechaquartz

Ik ben ook (weer) gezwicht, moet echt wat verkopen nu om thuis de goede vrede te bewaren.
Maar wat een verfijnd horloge. Ik heb mijn originele Mark XV band erop gezet (in de loop der jaren is de 19mm band prima passend geworden voor deze 18mm aanzet)
Als je deze 36mm even draagt lijkt de 38mm Mark XV in vergelijking een Big Pilot.

Wanneer er ook weer wat verkocht is eens overwegen deze wellicht mooi te laten servicen.

28 likes

Mooie aanwinst hoor :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze sportieve verworvenheid!!
Ziet er prachtig uit!!
Ik wens je er een langdurige pols-tijd mee.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Proficiat met je nieuwe IWC.
veel plezier ermee!!:watch::+1:

1 like

Nice! Gefeliciteerd met je NA! :blush:

1 like

Gaaf! Veel plezier ermee.

1 like

Gefeliciteerd! Veel plezier met deze fraaie NA & wens je vernuft en soepelheid in het bewaren van de goede vrede thuis :innocent:

1 like

Prachtig! Gefeliciteerd!

1 like

Wow :star_struck:
Prachtige NA, gefeliciteerd

1 like

Zo hoor je jaren niks van dit horloge, zo zijn er opeens twee aanwinsten op het forum. Mooi ding!

2 likes

Gefeliciteerd met je mooie NA!:hugs:

Geniet ervan! :pray:t3:

1 like

Van harte gefeliciteerd met je prachtige uurwerk, veel draagplezier :+1:

1 like

Proficiat , mooi

1 like

Dacht dat het een ‘typefout’ was, 'mechaquartz ', maar IWC heeft werkelijk ‘hybride’ uurwerk horloges!

Krijg ik een toch wat ‘ambivalent’ gevoel bij…:thinking:

Hele fraaie NA. Gefeliciteerd :partying_face:

Waar ik meende een IW3741 gekocht te hebben staat er aan de binnenkant van de deksel IW3740. Zou ik nu een Frankenstein hebben? Het uurwerk ziet er verder wel fris uit en de wijzerplaat is dan zeker eens vervangen aangezien deze de “nieuwere” layout heeft en geen Tritium bevat. De caseback heeft ook de flieger tekst in het strakkere lettertype want ik zag dat hier in de loop der tijd ook een verandering in is geweest. Verder komt het glas op mij over als saffier. Ik hoop dat hij dan ooit door een kundig iemand onder handen is genomen :wink: Het is wel echt puzzelstuk voor mij want in de IWC brochure van 1994 staat de referentie IW3741 maar dan toch echt met de oudere stijl wijzerplaat. Wat ik ook bijzonder vind is dat ik bij de IWC service calculator niet mijn referentie te zien krijg maar de vermelding GGI98000, iemand die weet wat dat zou kunnen betekenen?

Het is met name mijn nieuwsgierigheid die geprikkeld wordt. Her horloge is mooi en loopt prima en ik zal hem in de toekomst toch wel laten servicen.