NA: IWC 3741 "Der Fliegerchrono"

Mooie aanwinst! Proficiat!

1 like

Heel mooi horloge!

1 like

Leuk geschreven en gefeliciteerd met je IWC!

1 like

heel mooi horloge. Het wisselen van banden geeft hem iedere keer een totaal andere look

1 like

Bij de nieuwe zit er ook maar weinig dat me kan bekoren. Ik vind ze erg mooi, maar (voor mij) veel te groot :slight_smile: Gelukkig maakten ze vroeger nog kleinere varianten.

Zeker! Ik ben op dat vlak zeker ook geen purist. Afhankelijk van het horloge vind ik witte of eerder gele lume net beter passen. Geniet ervan!

2 likes

Ik heb er een al 27 jaar in bezit. Draag hem met veel plezier en, nooit problemen mee gehad.

1 like

Cool! Destijds nieuw gekocht dan vermoedelijk?
Deel gerust een foto!

Hele mooie aanwinst! Veel plezier met dit prachtige horloge.

1 like

Bedankt Julian!

1 like

Dit topic helemaal gemist. Tof dat je zoektocht eindelijk gelukt is. Wat een prachtexemplaar! Nice dat je ook de originele mesh band er bij hebt. Mis die van mij toch stiekem wel een beetje als ik deze foto’s weer zie.

Ontzettend gaaf horloge en op dit moment nog vrij underrated, alhoewel dat ook wel aan het veranderden is. :slight_smile: Veel plezier ermee!

1 like

Bedankt!! Ik weet nog dat ik je bij het begin van mijn zoektocht ook gecontacteerd heb om de whereabouts van jouw exemplaar te trachten achterhalen :smiley:

De bekendheid en interesse is toch wel wat aan het stijgen als ik de prijzen merk ik. Mogelijk gewoon te maken met de algehele boost in interesse (en prijzen) van horloges de laatste paar jaar. Wie weet!

1 like

Prachtig idd en snap die milanese band helemaal, staat hem goed.

Vind ik ook! :grin:

1 like

Nog eens de IWC Fliegerchrono vandaag. Wat een epic ding blijft dit toch :heart_eyes:

De voor mij perfecte maat :ok_hand:

Heerlijke tritium :radioactive:

Ogenschijnlijk nooit gedragen… :hocho:

En een comfortabelere en lichter dragende stalen band moet ik nog tegenkomen.

3 likes

Gefeliciteerd! Hij staat je goed!

1 like

Nog enkele foto’s toevoegen in dit topic van “Der Fliegerchrono”.
Batterij nadert zijn einde, geeft de secondewijzer aan in typische EOL fashion. Wellicht nog zijn eerste batterijtje!

Even gekeken, er zit een gecertifieerde IWC verdeler / hersteller niet ver van mij. Wil graag vermijden dat de uitsparingen in de caseback die gebruikt dienen te worden om deze te verwijderen er even gemolesteerd uit gaan zien als op sommige exemplaren die je te koop ziet komen.

Dit is toch wel een blijvertje, me dunkt.

4 likes

Mooi man! Gefeliciteerd met deze prachtige chrono!

1 like