Horloges hebben al jaren mijn meer dan bovengemiddelde interesse gehad, en zoals bij zo velen begint het vaak met wat goedkopere uitvoeringen. En dan op een dag ben je er klaar voor en bereid meer geld dan ooit uit te geven aan een horloge
Ik was via een artikel over de eerste IWC Aquatimer uit 1967 al eens aanraking gekomen met IWC en vond dit gelijk al een bijzonder horloge.
Dit horloge gebruikt een intern draaiende lunette die bediend wordt via een 2e kroon.
Dus toen zo rond 2004 de Aquatimer 2000 uitkwam in een geel-zwarte kleurstelling stond deze gelijk hoog op mijn wensenlijst :
Mijn allereerste “serieuze” werd toen niet veel later een IWC Aquatimer 2000. Wat was ik hier trots op! Bijzondere uitvoering met een titanium kast op een speciale rubberen band.
Lange tijd van genoten, maar (en dat zal hier zeker herkenbaar zijn) horloges komen en gaan en de Aquatimer ging ook weg.
Jarenlang niet meer met de Aquatimer bezig geweest, maar wel altijd nog dit een supertof horloge gevonden als ik hem weer ergens tegenkwam. Totdat ik een poosje geleden al surfend op Chrono24 opeens weer dit model tegenkwam. En toen begon het weer te kriebelen, en niet lang daarna de knoop doorgehakt! Er moest weer een Aquatimer 2000 komen
Ik hem hem direct na ontvangst naar @Horloge24 opgestuurd waarbij Andre hem een volledige servicebeurt heeft gegeven, compleet met nieuwe pakkingen en een nieuwe rubberen band.
Tsja, wat is en blijft het een topper! Vooral in de uitvoering met geel.
Ik heb de 'gewone zware stalen Aquatimer en ik ben elke keer weer verbaasd wat voor een ‘klare’ vormgeving dit model heeft. Het zwarte rubber staat hem ook hartstikke goed.
Liep een tijd rond met plannen om hem weg te doen, en ik kom nu weer heftig aan het twijfelen…
man man man, wat een hobby
Geniet ervan kerel, en nevernooit niet meer verkopen hè, je hebt die fout al 1 keer gemaakt.