NA: iwc aquatimer 3290

Vorige week bij een Duitse juwelier besteld en vanmorgen ging de bel. Had hem eigenlijk nog niet verwacht want zou 1.5-2.5 weken duren. Flinke korting op de list dus weer een keer gekozen om splinternieuw te kopen. Zeer goede communicatie met de verkoper en afspraken perfect nagekomen, altijd fijn bij een afstandsaankoop.

1e indruk: Tof horloge. Maat is met 42mm voor mij perfect en ook een slok dunner dan miin pam312. Met 14mm mooi in balans.

De kast is toch wel speciaal (1 vd redenen van aankoop). De combinatie van scherpe hoeken, afwisseling gesatineerde en gepolijste delen vind ik heel mooi gedaan. En wat draagt deze op eerste gevoel comfortabel al moet dat op langere termijn nog blijken uiteraard.

Saffier is aan beide zijden ontspiegelt dus het lijkt soms of er geen glas op zit.

Hele duidelijke dikke wijzers met 2 kleuren lume. Groentinten heel fris.

Bezel werkt enkel uni-directionaal (is dit de juiste benaming😅). Met de bezel bedien je de binnenring. De andere zijde op draaien lijkt het een beetje op een slippende koppeling. Dit systeem had iets nodig om eventueel water af te vloeien dus aan de linkerzijde een “douchekop” (quote vierport😂). Dit had wat subtieler gemogen maar in real life om de pols veel minder aanwezig dan op foto’s.

Caliber is een door iwc bewerkte eta. Hier is al veel over gezegd. Ikzelf heb nu 2 in house calibers en deze eta. Zou iwc hier gekozen hebben voor in house zou de prijs zeker 2.5/3k hoger liggen en ik vind een betrouwbare eta prima passen bij dit horloge.

Zeer mooie rubberen band (prefereer ik bij dit model boven staal echter ik zal in de minderheid zijn denk ik). Zeer comfortabel en mooie textuur.

Al met al een op eerste gezicht geslaagde aankoop. Mijn 3 piece is nu Panerai pam312, Jaeger lecoultre deep sea chronograph en deze iwc. Ik overweeg een swap van de jlc naar een Rolex dj41 met blauwe of rhodium dial om meer variatie te hebben maar we zullen zien.

Nu wat foto’s: (volgorde altijd weer een verrassing!)

41 likes

Mooi deze IWC! 1 kroon voor de bezel en 1 voor de juiste tijd in te stellen dus?
Proficiat met deze NA.

1 like

Heel erg gaaf! Proficiat

1 like

De linkerzijde is geen kroon. Dat is de befaamde douchekop :-). Binnenring bedien je door de bezel te draaien. 1 kroon dus.

2 likes

Wow, gaaf ding! Bij welke juwelier heb je hem besteld en doe je dat helemaal online of ga je eerst even langs?

1 like

Mooie aanwinst Ed! Misschien blijven ze wat langer als je nieuw koopt :wink:

1 like

Heel erg mooi! Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

1 like

Toekomst zal het uitwijzen :joy:

1 like

Mooi hoor! Veel diepte in de wijzerplaat ook zo te zien. En grappig van die douchekop; dacht ook dat het een extra kroon was.

Je hebt nu weliswaar 3 duikers maar wel zeer verschillende en zeker niet de meest gebruikelijke. Gave collectie dus!

1 like

Mooie collectie en gaaf horloge heb je. Van harte!

1 like

Mooi hoor :ok_hand:

1 like

Oeh die is erg mooi!

1 like

Gaaf horloge blijft dit toch, proficiat! Maareh…voor de leek, wat doet die “douchekop” precies?

1 like

Ik zou het niet precies weten. Volgens mij iets met water afvoer van de interne bezel.

1 like

Dat is een hele mooie!

1 like

Dat is een mechanisme die de interne bezel laat draaien, je wil in de interne bezel echt geen water in hebben

1 like

Mijn beste,

Fraaie verschijning hoor!!
Proficiat dan ook met deze elan-volle verworvenheid.

Orologio Signaturis Temporis.:wink:

1 like

Ok top, zei toch dat ik het niet precies wist😂. Zitten wel minuscule gaatjes in.

Ja in dat mechanisme komt wel water, gewoon niet mee duiken en dan komt alles goed :joy:

1 like

Ik heb watervrees, dus dat komt goed😝

1 like