Goedemorgen horlogevrienden,
Ik ben heel lang blij geweest met een trits minder kostbare maar ook leuke horloges. Dat ben ik nog steeds, want ik kan van een leuke Timex van € 100,- ook nog steeds echt genieten. Sinds een paar jaar is de grens na bloot te hebben gestaan aan het horlogeritus-virus wel wat gaan schuiven. Als “die doe ik nooit meer weg klok” heb ik mijn onberispelijk mooie Breitling B-1 en ik draag ook mijn Subdelta Periscope graag en regelmatig.
Wat maakt dan dat er toch telkens iets blijft ‘tikken’…? Geen idee en eigenlijk maakt het me ook niet uit. Naast kleding en kratjes bier is een horloge het enige dat ik draag. Geldt voor veel meer mannen denk ik :o). En omdat ik niet altijd in dezelfde bleke jeans rondhobbel en ook wel een iets anders koop dan Jupiler, blijf je dan ook redelijk constant scannen hier op het forum. Uiteindelijk kwam ik voor mijn aankoop van gisteren niet op het forum uit, maar bij William Wien. Toen ik vorige zomer een Omega Speedmaster Racing bij hem kocht, twijfelde ik nog enigszins over een IWC Rattrapante en een Flieger. Het werd de Speedy, die me met zijn 39mm toch in praktijk iets te klein bleek. Gelukkig kon ik hier heel snel een andere liefhebber via het forum blij mee maken.
De IWC’s bleven hun aantrekkingkracht behouden en nu was het zover: William had een Aquatimer 3719 in titanium binnen. Als William aangeeft dat een klok in perfecte staat is dan is dat in mijn ervaring ook zo, dus gisterenmiddag op naar Wagenigen en daar was het snel bekeken. De klik met mijn tic was er en nu ben ik de blije bezitter van deze schitterende afgewerkte en zo te zien nauwelijks gebruikte IWC. Het lichte titanium draagt heel comfortabel, de diameter is precies goed, kleiner dan 40 en groter dan 43 moet ik eigenlijk niet gaan.
Ik vind de klok ingetogen en toch sportief, door de gele accenten. Het leven mag best een beetje fleurig toch? Maar het hoeft ook niet altijd kermis te zijn! De afweging of ik de komende tijd mijn B-1 om doe of mijn IWC zal af en toe wat lastiger worden. We hebber er gelijk maar even een mooi glaasje Colombard op gedronken. Lang leve de luxe problemen!!
Fijn weekend allemaal, Ratel