NA IWC Big pilot Le Petit Prince

Dag Iedereen,

Graag stel ik jullie mijn haat-liefde verhaal deze Le petit Prince voor. Al jaren is mijn droomhorloge de Big Pilot. In 2017 werd ik 30 jaar en waren we op doortocht in Italië / Zwitserland, dan maar in Luzern even de IWC-shop in gegaan. Na veel twijfelen tussen de pilot chrono en de Big Pilot, ben ik op aanraden van de verkoopster voor de chrono gegaan. Deze is 2 jaar in mijn bezig geweest en heb ik uiteindelijk verkocht voor twee redenen:

•      Het is en blijft een (bewerkte) valjoux 7750;

•      Hij heeft niet de iconische kroon 😊

Jaren bleef dit klokje in mijn gedachten zinderen, maar telkens mij gesust: “hij is toch te groot voor jou, niet doen”. Tot ik vorige week op chrono24 een “Kleine Prins” opduiken zag van 2016 van een particulier. Na wat heen en weer gepingpong over de prijs uiteindelijk tot een overeenkomst gekomen en gisteren is dit klokje dan aangekomen. De Big pilot is door de verkoper in Monaco aangekocht en kwam als een volledige set inclusief aankoopfactuur t.b.v. destijds 12.500 EUR. IWC heeft het actuele model al naar 13.300 EUR list aangepast en volgens mij zijn hier geen extreme kortingen bij de AD op te krijgen gezien de prijzen grijs.

Gezien de staat van het uurwerk (heeft een heel zwaar leven achter de rug), was de prijs de laagste die ik kon vinden en dit met een volledige service in het achterhoofd. Aangezien er ook krassen in het glas zitten en de kast serieus gehavend is, heb ik besloten deze niet naar mijn vertrouwde uurmaker (die geen originele parts kan krijgen) te brengen, maar naar IWC zelf gezien de werkzaamheden.

Ik ga dit wel pas doen als we op vakantie vertrekken en nu het horloge even dragen om te kijken hoe deze bevalt. Tot nu toe bevalt alles, ook al is het een groot uurwerk doch valt de aanwezigheid van de kroon in de pols best mee.

Nog even wat foto’s van de IWC en op naar het restauratie verhaal :slight_smile:

43 likes

Super cool, heb 'm ooit gehad (de reguliere versie) en komt nog wel eens terug. Gefeliciteerd!

1 like

Super! Staat ook bovenaan mijn lijstje, erg mooi, lekker groot ook :sweat_smile:. Maar hé, zo hoort dat bij een pilot tenslotte!

1 like

Prachtig horloge. Gefeliciteerd!

1 like

Wat een gaaf horloge! Geniet ervan in goede gezondheid!

Heel gaaf zo’n grote flieger! Veel draagplezier! :smile: :+1:

Tof :sunglasses: Ik ben ook benieuwd naar zijn looks als hij terugkomt van IWC!

Idem! Service zou een 1100 euro zijn met nieuw glas en nieuwe kroon (is niet noodzakelijk)

1 like

Als je dan toch gaat…
Ga dan Groot en Ga Blauw :+1: :slight_smile: :+1:

Gefeliciteerd met deze klassieker !

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze getalenteerde aanwinst!!
Ziet er nu al goed uit. Dat beloofd wat voor na de servicebeurt.

En voor straks: “Buona Notte" en morgen gezond weer op.:first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face::first_quarter_moon_with_face:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Geweldige IWC, geniet ervan.

Is toch een prachtig horloge! En hij gaat de goede kant op: naar Schaffhausen om herboren terug te komen.
Wordt een mooie reportage!
Succes!

Ha kijk een durver!!! Top zeg!
Deze is de reden waarom ik in deze hobby ben gerold.
Zooooo vaak gepast, getwijfeld,” zou ik?” maar door de grote maat toch nooit gekocht.
Dus hetzelfde dilemma.
Zelf ben ik voor de onlangs uitgebrachte Petit big pilot 43 gegaan. Blauw maar geen Petit Prince.
Chapeau voor je keuze hoor! Gefeliciteerd!

1 like

Prachtige klok, maar esthetische vond ik de grote mooier. Daarmee gaan zoeken

1 like

Wat je er ook van vind, het is en blijft een iconisch horloge!

1 like

Klopt en nu is mijn collectie iconische piloten compleet :slight_smile: collectie is 90% pilot getint vrees ik. Zal ooit eens een groepsfoto moeten maken, maar heb nooit alle uurwerken samen in huis.

Top horloge!

1 like

Eventjes in mijn bezit nu, horloge is mee op vakantie en desondanks het een gigantische klok is, draagt dit wel fijn. Gewoon iets verder op de pols dragen en dan heb je geen last van de kroon.

Gezien de grote tikt de horloge wel eens vaak ergens tegen en heb je snel een deuk of een kras… deze heeft ondertussen al veel karakter gekregen. Mogelijks ga ik hem nog een tijdje als daily zo dragen voor hij naar IWC gaat voor een beauty kuur.

1 like

Uiteindelijk voor de Route van een anders kast gekozen en service bij mijn horlogemaker.

4 likes

Prachtig !