NA: IWC cal. 89

Deze keer een vintage nieuweling na een ruildeal met een forumgenoot. Een dresser uiteraard.

Het caliber 89 van IWC is wel een historisch relevant uurwerk dat in militaire horloges, maar ook in dressers ging. Kast is 18K roségoud. Absolute topstaat dit horloge.

Deze versie met zwarte plaat en 18K gouden markers/indices is vrij zeldzaam. De maat van ruim 37mm maakt hem goed draagbaar. Nu nog op zoek naar een originele gesp in 18k.

Foto’s! (Laatste foto geleend van de vorige eigenaar).

60 likes

Prachtig - heel stijlvol! Wens de IWC sterkte met de concurrentie.

1 like

Prachtig klassiek! Heel mooi hoe de merknaam voluit geschreven staat :slight_smile:
Veel plezier van je aanwinst!

1 like

Blijven ontzettend mooie horloges. Ben zelf met name erg gecharmeerd van het uurwerkje. Een van de allerbeste. Verdiend eigenlijk ook nog wel even een foto.

Erg gaaf weer!

1 like

Gefeliciteerd met deze schoonheid :+1:

1 like

Even een foto geleend:

Een cal. 89 is binnen. Nu nog een Zenith 135 en iets moois van Longines uit die periode en de legendarische uurwerken zijn binnen :grimacing:.

2 likes

Heel mooi idd!!

Foto komt van een aardig artikel
https://quillandpad.com/2018/05/23/exceptional-movements-in-history-iwc-caliber-89/

Van Longines dan de 30Ch of jongere broertje 13ZN

1 like

Van harte en erg mooi.

Zelf ben ik ook enorm gecharmeerd van de combinatie rosé/geel goud met een zwarte dial! :ok_hand::ok_hand:

1 like

Mooi horloge veel draagplezier!!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een “Topper” hoor!!
Veel draag-plezier dan ook met deze schoonheid voor om de pols. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Prachtig. Mooie lengte wijzers. Mooie kast en lugs, en een mooie wijzerplaat. Gefeliciteerd. :grin:

1 like

Chique :ok_hand:
Veel plezier ermee :slightly_smiling_face:

1 like

Mooie verschijning met die lugs en de combi zwart en rose goud is top! Het uurwerk en de maat maken het af :ok_hand: geniet ervan!

1 like

Sjiek :ok_hand:

1 like

Geweldig mooi, veel draagplezier :+1:

1 like

Heel fraai :ok_hand:

1 like

Heel mooi horloge, ik heb de variant met de lichte wijzerplaat gehad:

Van harte en veel draagplezier! :smile: :+1:

4 likes

Ook prachtig!

1 like

Erg mooi Tom! :ok_hand:

Gefeliciteerd!

1 like

Eentje om nooit meer weg te doen! Prachtig exemplaar!

1 like