NA: IWC edition tribute to Mark XI

Deze vandaag binnen. Eerder had ik een ‘Petit Prince’. Toen die weg was kreeg ik een beetje spijt. Deze kwam langs. Heeft nog wat meer stijlkenmerken van de vintage versie. Een ‘flieger’ had ik nog niet/niet meer, dus een aardige aanvulling denk ik.

Zit nog een beetje met de band. Ik heb hem nu wat formeler gemaakt met een alligator band. De originele nato is donkergroen. Best leuk qua kleur, maar ik houd niet zo van nato’s.

61 likes

Fraai, gefeliciteerd :ok_hand:

1 like

Super, veel draagplezier.

1 like

Gefeliciteerd, mooie aanwinst!

1 like

Een iets roder alligatortje erop:

6 likes

Mijn beste,

Chapeau!!
Een prachtig horloge om het verstrijken der tijd met plezier gade te slaan. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

2 likes

Ik vind die band hierop echt heel gaaf. Een classy pilot :slight_smile:

1 like

Topper! Ik zou er persoonlijk een “knal” kleur opzetten want ben nou eenmaal niet zo van de formele leren bandjes.

1 like

Heel mooi! Gefeliciteerd!

1 like

Okay, een aantal opties:

Roodbruin:

Donkerbruin:

Zwart:

Zwart 2:

Lichtbruin:

Of nog wat anders…

P.s.: een Nomos band kan ook nog natuurlijk.

6 likes

Of een iets stoerder band op maat. Kan 'ie best hebben.

Leren Nato zou ook nog een optie zijn, als het je puur om het materiaal gaat. Ook makkelijk op maat te vinden (op eBay van goede kwaliteit voor maximaal twee tientjes).

1 like

Proficiat! Ze hebben toch iets hé, die IWC pilots :+1: :smile:
Is de AR coating nog steeds zo snel vettig? Dat was een van de redenen waarom ik mijn mark XVI verkocht heb.

Of een band zoals op de oris big crown propilot. Canvas achtig. Ik vind dat altijd een mooie combi.

Mooi Tom. Erg gave IWC dit. Ik zou toch voor een pilot band gaan zoals IWC dat levert. Glad Bruin leer. Boxed gestikt. Zonder nieten. Wel aan de prijs. Even langs Ace als je in de buurt bent.

@anon94081762EV kan vast zoiets maken.

2 likes

Zoiets bedoel je?
image

1 like

Correct.

1 like

Aftermarket:

I like!

4 likes

Weer een topper van je !!!

1 like

Kijk ook eens bij deze op eBay, hij heeft ze ook in kalfsleer meen ik. Erg goede kwaliteit en niet duur. Heb daar zelf eentje voor de Pellikaan gekocht.

1 like

Zoiets moet het denk ik worden.

Beetje deze kleur, maar wat sportiever:

3 likes