NA: IWC Ingenieur 3239

Ik probeer mijn horlogeverzameling inmiddels vrij divers op te bouwen. Een gemakkelijk en vaak draagbaar horloge op staal zocht ik nog. Naast mijn Explorer, maar dan een andere kleur. En een andere uitstraling (eerder experiment met een witte Rolex OP lukte niet, ik greep steeds naar de Explorer).

Daarnaast zat ik te loeren op iets met een geïntegreerde band. Interesse in de binnenkort te lanceren Constellation lijn van Omega groeide, maar is inmiddels weer afgenomen.

Toen ik dus kans zag op dit forum een IWC Ingenieur 3239 in wit in mooie staat te bemachtigen, moest ik toeslaan. Ik had hem eerder in zwart, maar wit vult nu het gaatje in de collectie.

En in het echt moet ik zeggen dat ik hem in wit geweldig vind. Heerlijk fris en clean. relatief plat en licht, dus lekker draagbaar. Met een Eta inside. Prachtig systeem voor het verwijderen/toevoegen van schakels.
En ineens zit je dan met 3 IWC’s.

Nu maar eens kijken of ik het wat rustiger aan kan gaan doen even. In 2020 gaat het wel erg snel.

De foto’s (die hem in de verste verte geen recht doen):

121 likes

Qua ontwerp de echte laatste ingenieur denk ik.
In het verleden heb ik weleens overwogen om zijn iets grotere voorganger te kopen. Die met het pellaton systeem. Dat is echter wel een vrij fors model. Deze is compacter.

1 like

Mooie iwc. Er waren er meer aan het kijken maar het gaat erom wie er toeslaat :muscle:

Fantastische afwisselende collectie heb je!

ps, wel ff de bezel etc goed schoonmaken :relaxed:

2 likes

Gefeliciteerd en mooie aanwinst; deze trekt ook altijd al een beetje, vooral in wit.

1 like

Mooie uitvoering zo in het wit!
Geniet er van, proficiat!

1 like

Deze staat ook bij mij op de short list nog!
Wat een geweldig design blijft dit, en ondanks Dat vele hem kaal vinden ‘zonder bezel’ vind ik hem perfect.
Mooie aanwinst wederom, geniet er van! :ok_hand:

1 like

Ja die is mooi!

1 like

Mooie, veel draagplezier :wink:

1 like

En alweer een topper van een NA! (die ook op mijn long term lijstje staat)

1 like

Prachtig, op naar de zomer! :ok_hand::tada:

1 like

Mooi met zo’n witte dial! :watch: :champagne:

1 like

Congrats! Stoer horloge zo met geïntegreerde band :+1:
Hoe draagt dit model t.o.v. de Sub bijvoorbeeld?

2 likes

Erg fraai, die ‘bandintegratie’ is ook een mooi detail. Geniet ervan en draag hem met plezier! :ok_hand:

1 like

Mooi mooi mooi! Raak zelf ook steeds meer geïntrigeerd door dit model :star_struck:

1 like

Enjoy Tom! Ben het er trouwens volledig mee eens dat foto’s er altijd tegenvallend uitzien voor dit horloge, maar in het echt top. Hoop dat ik 'm niet ga missen :wink:

1 like

Qua maat? Ongeveer gelijk. Oogt een tikje kleiner dan een moderen Sub.

1 like

Wat leuk! super veel draagplezier gewenst.

1 like

Mooie aanwinst! Het gaat inderdaad hard ten huize Tompj :smile:

1 like

Gefeliciteerd :+1: met een mooie Ingenieur.

1 like

Heel nice… deze staat ook op mijn shortlist sinds ik bedacht heb dat ik na mijn submariner nog niet klaar wil zijn met horloges…

Staat op de rol voor 2021 :wink: .

1 like