Ik probeer mijn horlogeverzameling inmiddels vrij divers op te bouwen. Een gemakkelijk en vaak draagbaar horloge op staal zocht ik nog. Naast mijn Explorer, maar dan een andere kleur. En een andere uitstraling (eerder experiment met een witte Rolex OP lukte niet, ik greep steeds naar de Explorer).
Daarnaast zat ik te loeren op iets met een geïntegreerde band. Interesse in de binnenkort te lanceren Constellation lijn van Omega groeide, maar is inmiddels weer afgenomen.
Toen ik dus kans zag op dit forum een IWC Ingenieur 3239 in wit in mooie staat te bemachtigen, moest ik toeslaan. Ik had hem eerder in zwart, maar wit vult nu het gaatje in de collectie.
En in het echt moet ik zeggen dat ik hem in wit geweldig vind. Heerlijk fris en clean. relatief plat en licht, dus lekker draagbaar. Met een Eta inside. Prachtig systeem voor het verwijderen/toevoegen van schakels.
En ineens zit je dan met 3 IWC’s.
Nu maar eens kijken of ik het wat rustiger aan kan gaan doen even. In 2020 gaat het wel erg snel.
De foto’s (die hem in de verste verte geen recht doen):
Qua ontwerp de echte laatste ingenieur denk ik.
In het verleden heb ik weleens overwogen om zijn iets grotere voorganger te kopen. Die met het pellaton systeem. Dat is echter wel een vrij fors model. Deze is compacter.
Deze staat ook bij mij op de short list nog!
Wat een geweldig design blijft dit, en ondanks Dat vele hem kaal vinden ‘zonder bezel’ vind ik hem perfect.
Mooie aanwinst wederom, geniet er van!
Enjoy Tom! Ben het er trouwens volledig mee eens dat foto’s er altijd tegenvallend uitzien voor dit horloge, maar in het echt top. Hoop dat ik 'm niet ga missen