NA: IWC Ingenieur 3239

Staat al heel lang op mn wishlist. Maar de prijzen schieten nu wel flink omhoog en dat is ie me dan ook weer niet waard :joy:

1 like

Ik heb het idee dat er steeds meer liefhebbers voor dit model zijn. Binnen de price range (4000 +/- 2000) zijn er niet veel alternatieven met dezelfde uitstraling. De nieuwe Ingenieur is heel anders. Rolex 214270 en de TH Aquaracer komen in de buurt, maar missen de Genta vibe. Verder zijn er de Overseas/Royal Oak/Nautilus en de Piaget Polo (soort van) maar die zijn 3 tot 10x zo duur en een compleet ander ballpark. Oysterquartz is een optie als je van vintage houdt, maar die is ook steeds lastiger te vinden voor een goede prijs en in goede staat.

1 like

Dit inderdaad. Het uurwerk loopt goed, maar zal zeker binnenkort wel eens een onderhoudsbeurtje nodig hebben en het horloge heeft geen zware draagsporen, maar je ziet wel dat hij al even meegaat. Verder is’t een prachtig horloge als je de band goed op maat krijgt. Ik vond 'm persoonlijk wat zwaar ook ivm mijn BB58 :slight_smile:

1 like