NA IWC Mark XVI III op staal

Twee jaar geleden heb ik mijn eerste pilot horloge aangeschaft, een Stowa 41mm handwound. Toen ik bij de juwelier de IWC Mark XVIII zag was ik eigenlijk direct verliefd, alleen kon ik de aanschaf niet goedpraten. Als alternatief heb ik toen mijn 41mm geruild voor de Stowa 40mm omdat deze nog meer op de IWC leek.

Vorige week was ik met mijn vader in Duitsland en ben ik een IWC dealer binnen gelopen. In tegenstelling tot mijn vorige passessie werd ik verliefd op de Mark XVIII met stalen band. Geweldig gemaakt, micro adjustments en eenvoudig schakels toevoegen. Alleen wel een straffe meerprijs

Uiteindelijk besloot ik eerlijk te zijn en heb mijn kaarten op tafel gegooid. Ik vertelde de verkoper dat ik op Chrono24 deze horloges veel goedkoper kon aanschaffen maar dat ik hem de omzet ook gunde. Hij begreep de hint en na 2 minuten onderhandelen was het horloge 15% goedkoper. Ontzettend blij met deze nieuwe aanwinst. Loopt super nauwkeurig (+1,5 seconde per dag) en draagt heerlijk!

De nieuwe aanwinst:

44 likes

Zeer fraai :ok_hand: ook leuk dat er zo veel mensen zijn komen kijken. :upside_down_face: maak ik nooit mee bij een nieuw horloge.

11 likes

Prachtige aanwinst gefeliciteerd :thumbsup:

1 like

Niet ermee in het water gesprongen na de finish van de Varsity? :wink:
Wat een schitterend horloge, enjoy!

2 likes

Gefeliciteerd met de aankoop, moge je er veel plezier mee beleven, al snap ik het niet.

Uit nieuwsgierigheid, gaat de Stowa hier in de verkoop? :slight_smile: :slight_smile:

1 like

Haha ja er was nogal wat publiek op de been gekomen om de NA te bewonderen ;). Sympathiek, al vond ik het gejoel iedere keer als er een roeiboot langskwam wel hinderlijk…

De Stowa gaat wellicht in de verkoop. Even kijken of er nog verlangen is hem te dragen de komende tijd.

1 like

Mooie klok man!

En leuk dat je nog een flinke hap vanaf kreeg.:+1: Geniet ervan!

Die band is wel heel erg gaaf :facepunch:t2:!

1 like

Wow, heel mooi. Van harte!

1 like

Fraaie klok! Enjoy!

1 like

Prachtig horloge. Ik vind hem zelf op leer erg mooi. Heb al een paar keer staan twijfelen over de ‘petit prince’.

1 like

Gefeliciteerd!
De fijnafstelling in de sluiting is mooi opgelost ook!

1 like

Mooi hoor. Tijdloos design. Geniet ervan.
Ben overigens wel benieuwd hoe deze er op leer uit ziet.
En correct onderhandeld, sommigen passen alleen en bestellen vervolgens op internet, zonder de juwelier een kans te geven er in mee te gaan. :+1:
Gr.Wander

1 like

Mooi icoon! En met open vizier onderhandelen +1!

1 like

Op leer is deze ook fantastisch. Heb dan ook erg getwijfeld over de Santoni band. Maar die is achteraf nog te kopen. De stalen band is achteraf 1250 euro dus handiger dus dat scheelt best wel om die als package te kopen.

Het scheelt denk ik wel dat ik dit horloge heb gekocht in een relatief kleine Duitse stad. Die man wist dat ik uit Nederland kwam en dat de kans dat ik daar normaal zou komen klein was. Enerzijds dus een meevaller in de omzet, anderzijds is het risico op verhalen als ‘die juwelier geeft altijd veel korting’ beperkt.

Maar met open vizier handelen en de andere de kans geven mee te bewegen werkt (bijna) altijd. Mits je ook bereid bent weg te lopen als de ander niet meebeweegt. Te gretig zijn is gevaarlijk ;).

1 like

Mooi horloge. Blijft een tijdloos design, de band is ook erg comfortabel. Zodra de zomer voorbij is, kun je er een mooie bruine band op doen.

Veel draagplezier!!

1 like

Groetjes van z’n neef! Veel draagplezier!

6 likes

Vind dit model erg mooi op zowel staal als leer. Was idd het beste om als package met de band te kopen. Scheelt best veel. Geniet ervan en groetjes van een andere neef, de Aquatimer!

1 like

Gefeliciteerd met je prachtige aanwinst!

1 like

Mooi hoor, veel draagplezier toegewenst met de NA.

1 like

Prachtig, veel draagplezier toegewenst!

1 like