Van harte gefeliciteerd met je eerste IWC. Probeer hem ook eens met de stalen band of een bruin leren band. Ik heb wel de referentie nummers ergens in een Workbook staan.
Ik ben in 1995 begonnen met het verzamelen van IWC’s. Mijn eerste was een Mark XII en daarna volgden snel een Fliegerchrono 3706, Mark XV met witte en zwarte wijzerplaat, UTC 3251 en een paar Mark XI’s enz. Voor die tijd de Flieger iconen van IWC en gelukkig nog allemaal in mijn bezit.
De Mark XVI vond ik te veel afwijken van mijn eerdere aankopen dus heb er nooit interesse voor gehad. Hij was natuurlijk ook ietsje groter en een voorbeeld van de nieuwe Flieger. Bijna ontwlbare variaties zouden nog volgen en voor mij ook een reden om af te haken.
Zoals jij hem nu hebt is hij mooi en simpel en zoals hij bedoeld is
Dank, die blauwe gloed is het effect van de AR-coating, wijzerplaat is zwart. Afhankelijk van de kijkhoek en lichtinval zie je zwart of diepblauw, ik blijf er naar kijken…
Heel mooi, geniet ervan!
Het grappige is dat de XV met de afgekapte wijzers mij meer doet dan de nieuwere varianten van de marks. Ik heb een tijd een mooie mark xv gehad maar verkocht helaas, dwaalt volgens mij nog wel ergens rond op het forum, ik mis hem nog regelmatig.