NA: IWC Mark XVI

Van harte gefeliciteerd met je eerste IWC. Probeer hem ook eens met de stalen band of een bruin leren band. Ik heb wel de referentie nummers ergens in een Workbook staan.

Ik ben in 1995 begonnen met het verzamelen van IWC’s. Mijn eerste was een Mark XII en daarna volgden snel een Fliegerchrono 3706, Mark XV met witte en zwarte wijzerplaat, UTC 3251 en een paar Mark XI’s enz. Voor die tijd de Flieger iconen van IWC en gelukkig nog allemaal in mijn bezit.

De Mark XVI vond ik te veel afwijken van mijn eerdere aankopen dus heb er nooit interesse voor gehad. Hij was natuurlijk ook ietsje groter en een voorbeeld van de nieuwe Flieger. Bijna ontwlbare variaties zouden nog volgen en voor mij ook een reden om af te haken.

Zoals jij hem nu hebt is hij mooi en simpel en zoals hij bedoeld is :blush:

4 likes

Gefeliciteerd met de aanschaf. Heel mooi horloge. Veel plezier ermee!

1 like

Dank, als je de referentienummers (vooral van de bruine band) nog eens tegenkomt, stuur ze me gerust, wordt zeer gewaardeerd!

Zag al wat foto’s van je mooie iconische exemplaren voorbij komen in het IWC only topic :+1: Echt heel gaaf.

Heel mooi :ok_hand: Gefeliciteerd

1 like

Gefeliciteerd met je IWC, wens je veel draagplezier. Mooi die diepblauwe dial :ok_hand: :+1:

1 like

Gefeliciteerd met deze aanwinst, mooi exemplaar!

1 like

mooi horloge , daar ga je veel naar kijken verwacht ik.

1 like

Gaaf! Gefeliciteerd en veel draag plezier!

1 like

Dank, die blauwe gloed is het effect van de AR-coating, wijzerplaat is zwart. Afhankelijk van de kijkhoek en lichtinval zie je zwart of diepblauw, ik blijf er naar kijken… :heart_eyes:

1 like

Mooi clean👌

1 like

Prachtig :star_struck: geniet ervan

1 like

Heel mooi, geniet ervan!
Het grappige is dat de XV met de afgekapte wijzers mij meer doet dan de nieuwere varianten van de marks. Ik heb een tijd een mooie mark xv gehad maar verkocht helaas, dwaalt volgens mij nog wel ergens rond op het forum, ik mis hem nog regelmatig.

1 like

Prachtige IWC.
Proficiat en veel draagplezier gewenst.

1 like

Een heel mooie aanwinst :+1:

1 like

Schitterend horloge!

1 like

Mooie IWC, heel veel plezier toegewenst.
En met dat plezier moet het goedkomen, ik spreek uit ervaring.

1 like

De Ingenieur IW322701 heeft misschien nog wel een sterker AR effect. Bizar verschil eigenlijk.

Foto credits @Woodmannes

2 likes

Prachtig!!

1 like

Mooi, veel draagplezier gewenst :joy:

1 like

Wow, inderdaad enorm verschil!