NA IWC Mark XVIII

Tja, wat moet je nou zeggen. Verzinnen wij als horlogeliefhebbers niet altijd een of andere smoes om een horloge te kopen die eigenlijk niet helemaal past bij onze voorkeur? Ik heb een best sterke overtuiging dat ik geen horloge wil groter dan 39mm of lug to lug van max 48/49mm. Hierbij is de lug-to-lug gebaseerd op de Aqua Terra 41mm die ik ooit heb gehad en die was, meen ik, 48mm. De AT vond ik na verloop van tijd te groot worden, dus die moest het veld ruimen.

Omdat ik wel gecharmeerd ben van pilot-style horloges en met name de IWC Mark 18 heb ik vorig jaar ook de Longines Spirit 37mm met de blauwe wijzerplaat gekocht.
Zie hier:

Soms wordt dit horloge in 1 adem genoemd als de goedkopere versie van een IWC Mark VIII of als goede vervanging.

Maar goed, eerder deze week kwam op het forum deze IWC Mark 18 te koop. Naast de AT was dit een van mijn favoriete horloges. Fantastische dial, simplistisch design, een fenomenale band met een geniale micro-adjustment, maar 40mm en een lug-to-lug van 50-51mm. Ik had het horloge al eens gepast en mede door de band die recht vanaf de lugs naar beneden valt, viel het mij altijd mee hoe het horloge viel op mijn 17cm pols. Mijn voorkeur voor een kleinere diameter verdween als sneeuw voor de zon en om een lang verhaal kort te maken, gister het horloge overgenomen van de collega van @Krabong (dank voor de bemiddeling).

Klein fotootje voor de liefhebber:

99 likes

Mooi👌, veel draagplezier!

Mooi horloge veel draagplezier!

Prachtig!
Geniet ervan!

Toch wel heel erg mooi die band ook :ok_hand:

Zeker en niet altijd over de eigen voorkeur maar ook omdat je het soms thuis nog een beetje moet kunnen uitleggen. Anders moet je zonder eten naar bed … :wink:

Mooie aanwinst! :star_struck:
Veel draagplezier.

Heel mooi! Veel plezier ervan

Zeker mooi :star_struck:. Gefeliciteerd met de NA

Mooi hoor! Gefeliciteerd.

Tijdloze topper die Mark series :sunglasses:

Misstaat zeker niet op de 17 cm pols!
Geniet van de mooie aankoop :+1:

Gefeliciteerd met deze toffe aanwinst :+1:

Mooie aanwinst. Veel plezier ermee.

Staat je goed :ok_hand: Gefeliciteerd

Gefeliciteerd. Genjet ervan!

Erg mooi!:ok_hand:

Lekker hoor.
Staat je aan de foto te zien prima!:ok_hand:t4:

Mijn beste,

Chapeau!! Goed gedaan!!
Een magnifiek horloge van een befaamd horloge huis!!

Veel draagplezier dan ook met deze fraaie Tijdgenoot⌚

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Mooi hoor! Gefeliciteerd.

Prachtige aanwinst :ok_hand: veel draagplezier!