NA: IWC Pilot's Watch Chronograph Mechaquartz

Hij hoort vrijwel helemaal gesatineerd te zijn inderdaad. Ik zie de brush ook wel lichtjes terug op jouw foto’s volgens mij.

1 like

Er zijn wel nieuwe wijzers geplaatst in het horloge op Chrono.
De wijzers zijn normaal gesproken gevuld met tritium.

1 like

Heel mooi stuk over dit horloge. Gefeliciteerd met deze aanwinst. In de jaren 90 had ik een exemplaar van Elseviers weekblad puur en alleen gekocht omdat daar een advertentie van IWC met de toenmalige Fliegers instond. Die advertentie maakte veel indruk bij mij. Later, mede door die mooie advertentie, gekozen voor de IWC Mark XV. Maar ook de quartzchrono vond ik toen al bijzonder fraai.

3 likes

Tof hoor, prachtig exemplaar! Ik zou hem grotendeels in deze staat laten, misschien even met Cape Cod er overheen om hem net even frisser en schoon te krijgen, maar professioneel polijsten zou ik zonde vinden persoonlijk.

1 like

Gefeliciteerd! Mooie aanwinst en heel leuk verhaal!

1 like

Van harte gefeliciteerd met deze prachtige aanwinst. Wat zal dit gaaf dragen :heart_eyes:

1 like

Dank voor de leuke reacties allemaal. Heb besloten een aantal adviezen op te volgen, waaronder die van @JackW en @mhoutman.

Ten eerste ga ik de kast laten satineren om hem weer zoveel mogelijk in de staat te krijgen zoals hij hoort. Ten tweede heb ik contact opgenomen met Horloge24 en daar ga ik een een mooie Buffel band bestellen (en twee nieuwe pushpins). En ja, die stalen Milanese band wil ik misschien ook wel maar daar heb ik ruim de tijd voor om eens te zoeken.

Zal weer eens een update posten zodra er een update is.

4 likes

Goed besluit om hem opnieuw te laten satineren. Origineel is altijd beter.

1 like

Mooie band ook op de IW3741, waar komt die vandaan?

1 like

Ik heb zowel het horloge als de band niet meer, maar volgens mij was dit een Morellato Cordura.

2 likes

Ik had deze band gevraagd van de Sint, maar er zaten helaas pantoffels in de schoen. Daarom hem toch maar even zelf los besteld, evenals de officiele IWC band (de Kaufmann versie dan) voor de 3741.

Bandje is binnen, erg mooi en kwalitatief goed. Snel geleverd ook! Benieuwd hoe die op de IWC staat. Heb hem bij de horlogemaker liggen maar heb zelf nog weinig haast er mee.

3 likes