NA: IWC Portugieser Chronograph Edition "150 years"

Op verzoek van @Brick hierbij een NA topic van de IWC Portugieser Chrono Edition “150 years”.

Het horloge zit verpakt in een hoogwaardige doos.

Van deze versie zijn 2.000 stuks gemaakt en dat wordt met een mooie badge aangegeven.

Dit is de eerste versie van deze klassieker met een eigen uurwerk. Het betreft een kaliber uit de “69000 familie”. Met een “column-wheel” en een bi-directionaal opwindsysteem dat lijkt op het beroemde IWC “Pellaton systeem”. Dit kaliber is aardig afgewerkt, beter dan een Valjoux 7750, maar zeker ook niet handmatig of hoogwaardig.

Naast het uurwerk trekt vooral de wijzerplaat de aandacht. Die is veelvuldig gelakt en dat geeft een heel bijzonder effect.

De kleur van de wijzerplaat varieert sterk afhankelijk van de lichtinval.
Hier van zonlicht, naar veel daglicht, naar minder daglicht.

Wat mij aanspreekt aan deze Chrono is dat 'ie relatief dun is (13mm).
De kast heeft een mooie mix van geborsteld en gepolijst staal.

En dan hier nog een vergelijking met de donkerblauwe kleur van m’n Day-Date uit de jaren '80.

Voor de liefhebbers hieronder nog de links naar meer informatie en naar een mooie review.

72 likes

Fraaie aanwinst! Leuke review en foto’s. Geniet ervan :+1:t2:

2 likes

Geweldige klok. Ik heb altijd een zwak voor de portugieser gehad. Met deze blauwe plaat is het echt een topper ;-). Congratz

1 like

Gefeliciteerd met nieuwe aanwinst.
Ik ben er zelf ook erg gecharmeerd van. De wijzerplaat met de gelakte cijfers vind ik mooier dan de cijfers op de standaardversie

3 likes

Afgekapte 6 en 12 :grimacing:

3 likes

Prachtig en nogmaals van harte met deze NA en dat je tussen de sportwedstrijden tijd vond voor het topic :wink:

Ik heb zelf een 3712 en 14 gehad, het blijven mooie horloges, en zeker de kast icm geborsteld en gepolijst staal.

:beers:

1 like

Mooi!

1 like

Mooie nieuwe aankoop. Gefeliciteerd!

1 like

Grote klasse! gefeliciteerd!!

1 like

Ja, dat is een minpuntje.
Maar ach, geen enkel horloge is perfect.

1 like

Prachtig. Portugieser is mijn inziens een van de mooiste modellen. Überhaupt. Geniet er van!

4 likes

Topper. Die afgekapte cijfers heb ik bij de Portugieser nooit een probleem gevonden.

Heb je ook nog de witte variant bekeken?

1 like

Die hadden ze niet bij Pertijs gisteren.
Lijkt me ook mooi.

Maar ik heb de laatst jaren wel geleerd dat zwarte en blauwe wijzerplaten mij beter blijven bevallen dan lichte wijzerplaten.

Deze blauwe heeft dus meer “blijfkans” :wink:

2 likes

Prachtig! Gefeliciteerd met deze schoonheid :ok_hand:

1 like

Tsjonge wat prachtig…van harte. :ok_hand:

1 like

Wat een schoonheid !!!

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Als een parel voor om de pols!!
Ik wens je er een schone tijd mee.:watch: