NA: IWC Portugieser Rattrapante München Boutique Edition

Afgelopen jaar kwam ik de IWC Portugieser Rattrapante Munich Boutiqe tegen op de pols van een Nederlandse IWC verzamelaar, een horloge waar alleen een “soft introduction” dus zonder reviews van is geweest en alleen maar renders van waren. Gauw gepast en WOW wat een gaaf horloge :heart_eyes:!

Eind afgelopen jaar besloten mezelf eens te verwennen en een lijstje gemaakt met mogelijke kanshebbers, 38mm Zenith El Primero Chrono, Speedmaster Pro, Rolex GMT Master BLRO, IWC Portugieser Chrono met wit of blauwe plaat. Maar ja die IWC Rattrapante bleef maar terugkomen in mijn gedachten, want toch die rode wijzertjes, toch die Habring Rattrapante complicatie…

Maar hoe kom je daaraan? Er zijn er immers maar 250 gemaakt en alleen via de boutique in München uitgeleverd. Dus via mijn netwerk wat lijntjes uitgeworpen en baf… beet, een splinternieuw exemplaar via Saffier in Rijssen, een AD die de moeite wilde doen om dit exemplaar te sourcen, mooie juwelierszaak met een hele relaxte, leuke, niet opgeklopte (eat your heart out Schaap en Citroen) sfeer! Echt een aanrader, ophalen was ook erg gezellig.

Man wat ben ik blij! Heerlijk ook een horloge waarbij ik weet (noem me gek) dat ik in een voetbalstadion niet nog drie man op dezelfde tribune tref met hetzelfde horloge. Sowieso maar 250 stuks op deze aardkloot. Heerlijk hoe de rode wijzer van het aangeven van de tussentijd weer PATS meespringt met de zilveren chronowijzer, prachtig hoe subtiel de sunburst blauwe wijzerplaat van glans wisselt als de lichtinval verandert. Prachtig IWC 76240 handwinder uurwerk met Habring Rattrapante complicatie, ook niet bepaald een uurwerk waar er tienduizenden per jaar de fabriek van verlaten. Kortom ik ben helemaal happy de peppy!

Kartonnen omdoos

Hoe duurder het horloge hoe groter de doos?
(Wat zou Freud daarvan zeggen?)


Inclusief cool naam- en nummerplaatje (had het horloge er al uitgehaald en even de band op maat gemaakt vandaat dat het horloge wat uitsteekt)

image

Chrono aan:


En PATS! De tussentijd

104 likes

Mooie klok

1 like

Subliem!!!

1 like

Ziet er echt knap uit! Veel plezier ermee

1 like

Schitterend!

1 like

1 van de 250! Knap gedaan Bas! Schitterend horloge en nooit meer wegdoen! :+1::+1::+1:

1 like

Prachtig!

1 like

Prachtige aankoop! Portugieser blijft een van mijn favoriete modellen en deze is daarbinnen een parel.

Zijn minder speciale broeder…

6 likes

Gefeliciteerd, altijd gaaf als je 1 van je favorieten kunt bemachtigen. Wat ik persoonlijk jammer vind is waarom de knappe koppen hebben besloten dat het ok is om bij zo’n prachtig gelimiteerd horloge de 12 en 6 af te kappen. FOEI! Blijkbaar stoort het jou niet, das mooi, maar ik heb altijd als ik dit zie de neiging te denken dat iemand een prachtige wijzerplaat heeft ontworpen en dat er dan een collega binnenloopt met de opmerking “het wordt een chrono, stans er effe 2 subdials in” :face_with_raised_eyebrow::confounded::cry:

anyway, heel veel plezier ermee.

3 likes

Nops, dat vind ik totaal niet storend.
Maar vrees niet hoor wbt jou en de afgekapte cijfers, smaak evolueert, zo vond ik vroeger de cyclops op een Submariner foeilelijk en nu prima! :wink:

Mooi, veel draagplezier :+1:

1 like

Zeer mooi horloge!! Ik ben stiekem heel erg jaloers.

1 like

Oef, zeer mooi!!!

1 like

Wat een heerlijk horloge!

1 like

Een rattrapante is altijd bijzonder. Prachtig horloge.

1 like

Prachtige aanwinst !
Ik denk dat er bij maar heel weinig voetbalwedstrijden nog een exemplaar in het stadion aanwezig is…
Gefeliciteerd !

1 like

Yeps, was een van de redenen om niet voor een BLRO te gaan.

1 like

:heart_eyes: prachtig horloge !!

1 like

Prachtig, geniet ervan!

1 like

Leuk! Mooie foto’s met kerstboom verlichting, ik ben benieuwd hoe hij er in het zonlicht eruit ziet :slight_smile:

Hier ook groetjes van z’n broertje

1 like