NA IWC Portugieser

Prachtig zeg.
Toont iets beter dan:

3 likes

Ja ze hebben er wel hun best op gedaan inderdaad :slight_smile:

Mooi hoor! Dat wordt de hele dag blij :grinning: kijken!

1 like

Prachtig, prachtig! :star_struck:

1 like

nog een paar foto`s, gewoon omdat het kan:

9 likes

Heel mooi, ik heb er ook serieus naar gekeken, maar niet doorgepakt…
Het is een prachtig horloge, heel veel draagplezier.

1 like

Tja, het is allemaal heel persoonlijk, maar ik geniet er van, dat miste ik bij de gegeerde speedmaster volledig gek genoeg.

1 like

Ik snap wat je bedoelt, het zit hem volgens mij in de details en die zie ik bij mijn SM ook niet zo. In mijn JLC Reverso weer wel heel erg.
Ach, we hebben een hobby…:see_no_evil:

2 likes

Mooi hoor. Wat me altijd tegen stond bij het oudere model was de valjoux die erin woonde.

Wat vind je trouwens van de chronograph classic? Heb je die nog overwogen?

1 like

Op zich zijn die valjoux uurwerken prima hoor, maar inderdaad heb ik uiteindelijk toch ook die 3716 gekozen ipv een wat oudere die toch wel een stuk voordeliger was geweest.

De classic heb ik niks mee, in de basis natuurlijk leuker, met meer functies en ook de datumaanduiding, maar de kastvorm is niet mijn smaak.

1 like

Wat heeft mijn poors man Portugese met deze prachtige aanschaf van Willem te maken?

Ik voel overigens veel verbinding met dit verhaal.
Toen mijn vrouw (toen nog vriendin​:grimacing::grin:) zei dat ze mijn horloge eigenlijk helemaal niets vond… heb ik de grote fout gemaakt om deze door te verkopen. Een Portugieser stond duidelijk op 1maar het werd de Hamilton. Ook leuk​:upside_down_face::sweat_smile::joy::joy::joy:
Zo hield ik wat over voor het zilvervloot boekje van mijn net geboren dochter.
Een goed verstaander heeft natuurlijk al begrepen dat mijn vrouw niet gaat thuiskomen met een Daytona voor manlief… ook niet na het winnen van de loterij…

Wat een prachtige foto van het manufactuur uurwerk.
Nogmaals van harte gefeliciteerd :muscle::yum::heart_eyes:

1 like

Ik heb in 1995 meegedaan met de open 24uur van NL met karten. Olaf Mol was destijds al best bekend onder de F1 liefhebbers en jahoor, hij paste nog net in het kuipje en deed dus ook mee​:expressionless::stuck_out_tongue_closed_eyes::grin:
Maar Jos een keer ontmoeten lijkt me toch gaaf🤩

1 like

Tja je moet ook niets ten koste laten gaan voor een horloge. Ik ben gelukkig pas tegen de horlogehobby aangelopen toen ik het geld niet meer hard nodig had voor andere zaken. Mooi horloge die Hamilton!

1 like

Niets.
IWC is sponsor van team F1 team Mercedes met als 1e rijder Lewis Hamilton.

1 like

Gefeliciteerd. Heel erg gaaf!

Wat een wijze woorden. Inmiddels heb ik het boek arme pa, rijke pa gelezen en daarin staat precies deze volgorde genoemd. Even de begeerte beteugelen dan komt het vanzelf.
De Hamilton is meer dan gaaf. Ik kijk dan naar prijs kwaliteit. Tuurlijk staat de Portugieser op een ander niveau. Kennis van me heeft een flieger chrono en hoe gek is het dat ik mijn ogen er niet vanaf kan houden. Dat had ik in 2005 al op een bruiloft met een gast die toen een Portugieser omhad. Ook die IWC bleef de aandacht trekken. Ondanks dat sommigen connaisseurs IWC afbranden blijft het voor mij een merk met meerdere prachtige modelen.
Morgenochtend zal ik nog een leuke foto posten😉

1 like

2 likes

Prachtige aanwinst; gefeliciteerd! :partying_face: Erg fraai dat je tegenwoordig het uurwerk kunt bekijken.

Groeten van zijn oudere broer:

1 like

Ja, misschien ouder maar erg mooi deze, die wijzerplaat van jou ziet er erg goed uit!

1 like

Ik heb al één oogkas met nog iets zichtbare tekenen van🤪, van die bewuste dag, dus eh, nee ik kijk niet langer meer dan 1 seconde
Maar geen nieuws hier, jouw smaak… daar is nog niets mis mee :sweat_smile:

1 like