Toch altijd grappig om te zien hoe je uiteindelijk vaak terugkomt op een bepaalde stijl horloge.
Voor mij is de liefde voor een Pilot Chronograph begonnen met mijn AVI-8 Lafayette Chronograph eind 2019. Deze heb ik ongeveer een jaar lang gedragen om deze vervolgens door te verkopen aan mijn schoonbroer voor een erg scherp prijsje. Er moest namelijk een Hamilton komen en we weten allemaal hoe dit gaat…
Vervolgens is er een tijd geen chronograph in mijn collectie geweest, maar toch bleef ik er stiekem altijd naar kijken. Ondertussen was mijn smaak in horloges veranderd naar een sterke liefde voor IWC en zoals we allemaal weten maken die wel echt geweldige chrono’s. Een keer bijna een IWC 3706 gekocht op vakantie in Berlijn, maar die was toch wat klein voor de feel die ik zocht.
Nu was de IWC Spitfire Chronograph al een aantal keer voorbij gekomen online en was ik er al een tijd helemaal verliefd op. Maar mijn bankrekening was er helaas wat minder gek van.
In mei was ik met m’n vriendin op vakantie in Kaapstad en liepen we langs een Rolex, IWC, Omega, etc. AD. Even die bekende blik naar haar en “kom het is goed, we gaan even binnen”. Het was tenslotte mijn verjaardag!
Natuurlijk had ik de chrono al lang zien liggen in de etalage en had deze eigenlijk nog nooit aangehad. Dus vroeg ik aan de man daar of ik 'm even kon passen. Eerste reactie was: “I’m so glad there’s finally someone coming in not asking for a Rolex”. Natuurlijk paste hij perfect op m’n pols en was ik helemaal verliefd. Terwijl ik 'm aanhad had de verkoper al uitgerekend welke korting hij kon geven zonder ik iets had gevraagd. Nu bleek dat een serieuze korting te zijn en gaf hij me ook nog een ‘tip’ in verband met VAT op de luchthaven. Dat gecombineerd met mijn vriendin die wilde bijleggen voor me verjaardag en mijn tweede IWC was een feit!
Meteen maar even meegenomen op safari die week.
Wat een geweldige horloge is het toch. Sinds ik 'm heb is dit veruit mijn meest gedragen horloge en deze blijft 100% zeker permanent in de collectie. Zeker door de plek en manier waarop ik 'm gekocht heb!
Hierbij nog enkele plaatjes:
Bedankt voor het lezen van mijn eerste NA topic en alle vragen zijn welkom over deze IWC!