En hij is binnen : de IWC Doppel Chrono Ceratanium (Double Chronopgraph).
Deze stond al een tijd bij mij op het wensenlijstje en IWC maakt gewoon prachtige horloges. Dus toen ik op Chrono24 een ongedragen model tegenkwam was de beslissing snel gemaakt.
Het bijzondere is dat niet alleen de kast maar ook de pushers en kroon van Ceratanium gemaakt zijn zodat je een volledig zwart horloge krijgt.
Ceratanium (combinatie van titanium met keramiek) is geen coating. Blijkbaar vindt tijdens het sinterproces een “fasetransformatie” plaats, wat resulteert in een keramisch-achtig oppervlak dat direct hecht met het titanium.
De dubbele chronograaf functie (met een subiel rood randje rondom de pusher) is ook erg gaaf. Als je de chronograaf gebruikt loopt de witte wijzer, hieronder zit “verstopt” een tweede wijzer. Zodra je pusher op 10 uur klikt stopt de witte wijzer en komt de rode wijzer van de split-second naar voren. Prachtig om te zien.
In tegenstelling tot de normale Top Gun heeft deze uitvoering licht grijze wijzers en opdruk, en maakt die geheel samen met de speciale rubberen band (met textiel inleg) tot een bijzondere uitvoering.
En tot slot nog wat meer plaatjes
Ik ben er superblij mee