NA: IWC Top Gun Doppel Chrono Ceratanium

En hij is binnen : de IWC Doppel Chrono Ceratanium (Double Chronopgraph).

Deze stond al een tijd bij mij op het wensenlijstje en IWC maakt gewoon prachtige horloges. Dus toen ik op Chrono24 een ongedragen model tegenkwam was de beslissing snel gemaakt.

Het bijzondere is dat niet alleen de kast maar ook de pushers en kroon van Ceratanium gemaakt zijn zodat je een volledig zwart horloge krijgt.

Ceratanium (combinatie van titanium met keramiek) is geen coating. Blijkbaar vindt tijdens het sinterproces een “fasetransformatie” plaats, wat resulteert in een keramisch-achtig oppervlak dat direct hecht met het titanium.

De dubbele chronograaf functie (met een subiel rood randje rondom de pusher) is ook erg gaaf. Als je de chronograaf gebruikt loopt de witte wijzer, hieronder zit “verstopt” een tweede wijzer. Zodra je pusher op 10 uur klikt stopt de witte wijzer en komt de rode wijzer van de split-second naar voren. Prachtig om te zien.

In tegenstelling tot de normale Top Gun heeft deze uitvoering licht grijze wijzers en opdruk, en maakt die geheel samen met de speciale rubberen band (met textiel inleg) tot een bijzondere uitvoering.

En tot slot nog wat meer plaatjes :sunglasses:

Ik ben er superblij mee :smiley:

90 likes

Heb niet zoveel met IWC, maar WOW! Heel mooie klok! Mooie details en all-black vind ik ook fraai! Veel draagplezier!

1 like

Prachtig, hoop ooit ook nog eens een iwc te bezitten :ok_hand:t2:

1 like

Wat een kanonnen die IWC’s. Geniet ervan!!

1 like

Talk to me Goose! :ok_hand:

3 likes

Prachtig horloge en met liefde beschreven! Lekker van genieten!

1 like

Cool ding!

1 like

Proficiat, toffe uitvoering!

1 like

Van harte erg strakke uitvoering idd :+1::+1::+1:

1 like

Geniet van deze mooie tijd :sunglasses:

1 like

Mooie flieger :heart_eyes::ok_hand:!

1 like

Erg toffe keuze! Van harte gefeliciteerd met je NA

1 like

Man wat is deze ongelofelijk gaaf, geniet er van!

1 like

Prachtig, erg mooi, gefeliciteerd!

1 like

Die is gaaf! Ik heb wel iets met donkere kasten, maar met coating dan weer niet. Dit is een mooie oplossing!

1 like

hee mooi! gefelicteerd!!!

1 like

Prachtig hoor :star_struck:
De Doppel in combinatie met een speciaal metaal voor de kast, is heel erg IWC en wat het zo mooi maakt !
van Harte !

1 like

Fraai hoor. Enjoy!

1 like

Heel strak :ok_hand:t3: Van harte

1 like

Dank, en geniet doe ik zeker!