NA: Jaeger-LeCoultre Amvox

Hier weer een nieuwe aanwinst. Ik heb snel toegehapt toen deze, met een verse JLC service en als complete set, te koop kwam. Een sportief maar toch enigszins dressy horloge stond al weer even op de lijst. Bij een deal met een forumgenoot werd ik ook afgeleid door zijn sportieve JLC chrono. Blijft dan toch hangen zoiets.

Afijn, het betreft de Amvox 1. De Amvox modellen kwamen tot stand in samenwerking met Aston Martin en zijn (losjes) geïnspireerd op de snelheids- en toerentalmeters die Jaeger in de jaren ‘30 en ‘40 voor Aston Martins leverde (onder de naam Jaeger).

Met 42mm en korte kastpoten een mooie maat. Horloge heeft een wekkerfunctie die een beetje klinkt als de tringel van een draaischijftelefoon, en een draaibare interne lunette. Draagt lekker. Sportief, maar ook best dressy nog. Uurwerk betreft het JLC (inhouse) 918 uurwerk. Geen zichtbodem overigens.

Heel lastig te fotograferen deze moet ik zeggen, maar hier wat amateuristische pogingen. (Foto van het uurwerk is geleend, ander horloge met 918 uurwerk).

85 likes

Gefeliciteerd! Veel plezier ermee! :smiley:

1 like

Mooie aanwinst, gefeliciteerd.

1 like

Mooi! Hoeveel mm is deze?

1 like

Dit dus.

1 like

Mooie mix inderdaad tussen casual en dress. Draagt wat kleiner ook door de zwarte plaat en interne bezel ook vermoed ik. JLC heeft toch leuke modellen he, ooit komt er hier ook eentje!

Geniet ervan alleszins :+1::blush:

1 like

Klopt. Hij draagt ongeveer zo groot als een Speedmaster Professional.

1 like

Gefeliciteerd met je NA! :+1:

1 like

Geweldige aanwinst :star_struck::heart_eyes:!

1 like

Zorgvuldig lezen. Niet mijn grootste talent. :wink:

2 likes

Oeh, mooi Tom! Geniet ervan :+1::+1::+1:

1 like

Veel plezier, top horloge, staat ook nog op mijn shortlist!

En zoals gezegd afgeleid van de Ecurie Bertelli Aston’s
vehicle_ad_standard_image_e2a80d950d600fc50528231336a534fa

2 likes

Mooi horloge!

Welk merk klok zou AM eigenlijk in het dashboard hebben gebruikt :thinking: JLC? … Vrees van niet…

1 like

Mooi horloge, veel draagplezier! :ok_hand:

1 like

Bij de db4/5/6 Smith

Bij de db9 weet ik niet… Made in Japan… Seiko???

1 like

Heel tof. Dit is zo’n horloge dat live ook echt nog veel mooier is dan op de foto!
Proficiat!

1 like

Heel gaaf! Gefeliciteerd!

1 like

Mijn beste,

Proficiat met deze gezaghebbende aanwinst!!
Ziet er appetijtelijk uit!!
Ik wens je er een fijne tijd mee. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wat wordt het mooi met alle JLC’s op dit forum.:heart_eyes:
Van harte met deze mooie aanwinst!

2 likes

Gefeliciteerd :+1:

1 like