Hier weer een nieuwe aanwinst. Ik heb snel toegehapt toen deze, met een verse JLC service en als complete set, te koop kwam. Een sportief maar toch enigszins dressy horloge stond al weer even op de lijst. Bij een deal met een forumgenoot werd ik ook afgeleid door zijn sportieve JLC chrono. Blijft dan toch hangen zoiets.
Afijn, het betreft de Amvox 1. De Amvox modellen kwamen tot stand in samenwerking met Aston Martin en zijn (losjes) geïnspireerd op de snelheids- en toerentalmeters die Jaeger in de jaren ‘30 en ‘40 voor Aston Martins leverde (onder de naam Jaeger).
Met 42mm en korte kastpoten een mooie maat. Horloge heeft een wekkerfunctie die een beetje klinkt als de tringel van een draaischijftelefoon, en een draaibare interne lunette. Draagt lekker. Sportief, maar ook best dressy nog. Uurwerk betreft het JLC (inhouse) 918 uurwerk. Geen zichtbodem overigens.
Heel lastig te fotograferen deze moet ik zeggen, maar hier wat amateuristische pogingen. (Foto van het uurwerk is geleend, ander horloge met 918 uurwerk).
Mooie mix inderdaad tussen casual en dress. Draagt wat kleiner ook door de zwarte plaat en interne bezel ook vermoed ik. JLC heeft toch leuke modellen he, ooit komt er hier ook eentje!